کد خبر: ۳۱۳۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
در آستانه برگزاری رزمایش مشترک آمریکا، کره جنوبی،

پیونگ یانگ، سئول و واشنگتن را به حملات تلافی‌جویانه تهدید کرد

پیونگ یانگ با محکوم کردن رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، این رزمایش را "اعلام جنگ" خواند و بر آمادگی ارتش این کشور برای حملات تلافی جویانه به سئول و واشنگتن تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رزمایش مشترک سالانه کره جنوبی و آمریکا از روز دوشنبه با نام "Ulchi Freedom " به مدت دو هفته در مقیاسی گسترده آغاز می‌شود. گفته می شود دهها هزار نظامی از دو کشور در این رزمایش که در واقع شبیه سازی رایانه‌ای تهاجم احتمالی کره شمالی بر ضد کره جنوبی است، شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این یکی از چندین رزمایش مشترکی است که هر سال کره جنوبی و آمریکا برگزار می کنند و ماهیت آن را کاملا صلح آمیز می دانند. اما پیونگ یانگ این تمرینات نظامی مشترک سئول و واشنگتن را با شدیدترین لحن محکوم می‌کند و آن را اقداماتی تحریک آمیز و حتی اعلام جنگ بر ضد کره شمالی می‌داند.

رزمایش مشترک امسال در شرایطی بسیار حساس برگزار خواهد شد. در پی انفجار مین‌های ضدنفر که مقامات سئول به پیونگ یانگ نسبت داده‌اند، تنش‌ها در شبه جزیره کره دو برابر شده است.

وزارت امور خارجه کره شمالی تاکید کرد برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی باید هر چه زودتر لغو شود در غیر این صورت واشنگتن مسئول تمام پیامدهای آن خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور تاکید کرد: پیونگ یانگ تمام تدابیر لازم را در برابر اقدامات تحریک آمیز هسته‌ای آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

کمیسیون وحدت صلح‌آمیز کره شمالی که به امور مربوط به دو کره رسیدگی می کند، رزمایش مزبور را یک تمرین نظامی به منظور جنگ هسته‌ای غافلگیرانه بر ضد کره شمالی می‌داند. این نهاد افزود: رزمایش‌هایی به این گستردگی چیزی کمتر از اعلام جنگ بر ضد پیونگ‌یانگ نیست. اقدامات نظامی تحریک آمیز غرب می تواند در نهایت به یک مناقشه تمام عیار در منطقه منجر شود. اما همان گونه که پیش از این پیونگ یانگ هشدار داده است، غربی ها باید بدانند که مرکز عملیات تهاجمی و اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کره شمالی یعنی کاخ سفید و کاخ آبی ( ریاست جمهوری کره جنوبی) در تیررس سلاح‌های بسیار دقیق کره شمالی است.

کره شمالی به موازات برنامه هسته‌ای خود یک برنامه مهم توسعه موشک‌های بالیستیک نیز دارد اما تحلیلگران درباره پیشرفت‌های واقعی برنامه موشکی کره شمالی اختلاف نظر دارند.

کره جنوبی نظامیان کره شمالی را متهم کرده است که مخفیانه از مرزها گذشته‌اند تا در خاک کره جنوبی مین‌های ضدنفر کار بگذارند. دو تن از نظامیان کره جنوبی هفته گذشته بر اثر انفجار این مین‌ها در یک منطقه غیرنظامی جان خود را از دست دادند. منطقه غیرنظامی در مرزهای مشترک دو کره به اندازه دو کیلومتر در خاک دو کشور ایجاد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین