کد خبر: ۳۱۳۶۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
بانوی طلای کاراته آسیا در گفت‌وگو با «آفتاب»:

انتقاد از تفاوت امکانات باشگاهی مردان و زنان/ مسئولان برای مردان ارزش بیشتری قائل می‌شوند/ آرزویم رفع تبعیض‌هاست

عباسعلی که سقف آرزویش المپیکی‌شدن کاراته و کسب خوشرنگ‌ترین مدال در این رقابت‌هاست، امیدوار است مسئولان ارزش این سختی‌ها و تلاش‌های دختران ورزشکار را بدانند، چراکه معتقد است آنها برای کشورشان تلاش می‌کنند و آرزوی بزرگشان رفع همین تبعیض‌ها است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس ورزشی- حمیده عباسعلی، بانوی طلای کاراته آسیا و نایب قهرمان جهان برای خیلی‌ها یک الگو است. او در مسابقات آسیایی 2010 به مدال نرسید اما در اینچئون خوشرنگ‌ترین مدال را به خود اختصاص داد تا ثابت کند، دختر ایرانی با تمام وجود برای آنچه می‌خواهد، می‌جنگد و بی‌شک به آن می‌رسد. مسئولان برای مردان ارزش بیشتری قائل می‌شوند/ آرزویم رفع تبعیض‌هاست

او در آستانه روز دختر و تولد حضرت معصومه(س) از پتانسیل بالای دختران ایرانی می‌گوید، از دختران کاراته‌کا که پنج سال پیش با تمام فراز و نشیب‌ها و دست‌اندازهای جهانی موفق شدند طلسم حضور در مسابقات رسمی را با حجاب اسلامی بشکنند و حالا نه تنها بهترین نتایج را بگیرند بلکه به مدعیان جهان و آسیا تبدیل شوند.

عباسعلی با اشاره به تغییر نگاه‌ها به بانوان ایرانی، به «آفتاب» می‌گوید: «دختران ثابت کرده‌اند که می‌توانند هم‌پای مردان در مسابقات بین‌المللی بدرخشند. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم و خوشحالم از این بابت که ما را با مدال‌هایی که می‌گیریم، یاد می‌کنند. در حقیقت این نشان‌دهنده توان دختران ایرانی است.»

قهرمان آسیا ضمن انتقاد از تفاوت امکانات باشگاهی مردان و زنان، از برخی تبعیض‌ها می‌گوید و اینکه دیگر به این مسائل عادت کرده‌اند: «اگر میزان انگیزه‌ای که به مردان بعد از کسب مدال می‌دهند با زنان یکسان باشد، قطعا آنها هم با تلاش بیشتری به راهشان ادامه می‌دهند. از مسابقات که برمی‌گشتم به چشم دیدم که برای مردان ارزش بیشتری قائل شدند تا من که برای نخستین بار پا به سکوی جهان و آسیا گذاشته بودم. البته بانوان خودشان خواسته‌اند در این مسیر قرار بگیرند و باید با این مسائل کنار بیایند. آنها تلاش خودشان را می‌کنند قطعا باید برای رسیدن به هدفشان خیلی از سختی‌ها را پشت سر بگذارند.»

عباسعلی که سقف آرزویش المپیکی‌شدن کاراته و کسب خوشرنگ‌ترین مدال در این رقابت‌هاست، امیدوار است مسئولان ارزش این سختی‌ها و تلاش‌های دختران ورزشکار را بدانند، چراکه معتقد است آنها برای کشورشان تلاش می‌کنند و آرزوی بزرگشان رفع همین تبعیض‌ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فريبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
1
3
زنان بسيار مستعد، مسئوليت پذير و گاها جسورتر هستن و بسيار جاي تعجب داره كه بخاطر ديدگاه عده اي، عرصه بر آنها تنگ و راه پيشرفتشون مسدود ميشه!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین