کد خبر: ۳۱۳۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
سخنگوی قوه قضاییه:

پرونده موسوم به دکل گمشده به دادگاه ارسال نشده است

... سخنگوی قوه قضاییه گفت که هنوز پرونده موسوم به دکل گمشده به دادگاه ارسال نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در پرونده بابک زنجانی کیفرخواست جدیدی صادر شده است گفت:‌ غیر از سه نفری که پرونده آن‌ها به دادگاه ارسال شده،‌ پرونده بقیه افراد هنوز به کیفرخواست نرسیده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سئوال که اجرای حکم مهدی هاشمی چه کمکی به روند اجرای حکم پرونده‌های سنگین می‌کند؟ گفت: عزم دستگاه قضایی جزم است که با هر فسادی بدون تبعیض و البته بر اساس موازین رسیدگی کند. البته گاهی موضوعی در جامعه مطرح است، اما در دادگاه یا دادسرا به اثبات نمی رسد گاهی هم به اثبات می رسد اما طرف مقابل می گوید آن را قبول ندارم.

محسنی اژه‌ای افزود: من بارها گفته‌ام که اگر شما به زندان‌ها بروید بسیاری از زندانیان می‌گویند بی‌گناه هستند. کمتر کسی است که بگوید من گناهکارم و مجازاتم همین است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: بحث دیگر این است که ممکن است کسی فکر کند اگر فضاسازی کند به صورت مقطعی به نفع اوست. در صورتی که این کار در درازمدت به نفع او و جامعه نیست.

محسنی اژه ای با بیان اینکه اگر به موضوعی اعتراض داریم باید از مجاری قانونی این کار را انجام دهیم، گفت: بنای قوه قضاییه این است که در مقابل فضاسازی ها تحت تاثیر قرار نگیرد. من نمی‌خواهم بگویم فشارها و فضاسازی ها هیچ وقت تاثیری ندارد ولی بنای قوه قضاییه این است که تحت تاثیر آن‌ها قرار نگیرد.

خبرنگاری با اشاره به صدور مجوز برای بابک زنجانی از سوی مسئولان دولت قبل پرسید آیا اسم مسئولان ارشد دولت دهم نیز در پرونده نفتی مطرح است ؟‌ که محسنی اژه‌ای گفت:‌ فعلا چیزی که به کیفرخواست رسیده، خیر. در این ها نیست. اما پرونده هنوز بسته نشده و افرادی به عنوان مطلع یا متهم احضار شده و از آن ها تحقیق به عمل آمده است.

وی ادامه داد: ممکن است بعدا چیزی ثابت شود اما چیزی که تا الان به دادگاه آمده، خیر. یعنی مسائلی که اشاره کردید در این ها نیست اما پرونده هنوز بسته نشده و در حال رسیدگی است.

خبرنگاری از برخورد قوه قضاییه با فضاسازی علیه شورای نگهبان سئوال پرسید که محسنی اژه ای گفت:‌ چنانچه کسی به نهاد داخل نظام از جمله شورای نگهبان تهمت و افترایی وارد کند، جرم و قابل پیگرد است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره وضعیت پرونده موسوم به دکل گمشده گفت: بازرسی کل کشور در دو سه مرحله نسبت به این موضوع گزارش تهیه کرد و پرونده را به دادسرا ارجاع داد. دادسرا افرادی را احضار کرده و پرونده در حال رسیدگی است اما هنوز به دادگاه ارسال نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین