کد خبر: ۳۱۴۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

برگزاری نکوداشت "شیون فومنی" در فرهنگسرای ارسبارن

مراسم شبی به یاد"شیون فومنی" که به همت موسسه راد نواندیش با سخنرانی دکتر سریر و دکتر احمد ابو محبوب و اجرای اشعار استاد شیون فومنی توسط گروه کر مهرورزان به سرپرستی شاهرخ شیر دوست و شعر خوانی حامد فومنی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش آفتاب مراسم نکوداشت شاعر معاصر استاد شیون فومنی(میر احمد سید فخری نژاد) با عنوان شبی به یاد استاد شیون فومنی روز جمعه 30 مردادماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش این مراسم که به همت موسسه راد نواندیش و با همکاری  فرهنگسرای ارسباران و سخنرانی دکتر محمد سریر، دکتر احمد ابو محبوب و اجرای اشعار استاد شیون فومنی توسط گروه کر مهرورزان به سرپرستی شاهرخ شیر دوست و شعر خوانی حامد فومنی برگزار می‌شود.

حامد فومنی فرزند و متولی آثار فرهنگی استاد شیون فومنی در گفتگویی با اشاره به برگزاری همایش شبی به یاد استاد شیون فومنی درباره زندگی اجتماعی وی گفت: شیون فومنی هم شاعر بود هم معلم، و علاوه بر رابطه پدر فرزندی رابطه استاد و شاگردی و مرید و مرشدی همیشه در رابطه ما حاکم بود.

وی با بیان اینکه استاد فومنی به واسطه ارتباط مداوم با جامعه،  شخصیتی به معنای واقعی کلمه مردمی داشت،  افزود: ویژگیهای رفتاری ایشان در اشعارش هویدا است به طوری که وی شاعری عاشق و عاشقی شاعر بود و به دغدغه‌های افراد جامعه خیلی توجه می کرد.

فرزند ارشد استاد فومنی افزود: استاد فومنی انسانی متواضع، مهربان و مردمی بود که  در رفتار اجتماعی خود را همسو با آحاد مردم می دید و نگاهی جامعه شناختی و روانشناسانه به هستی و مردم داشت که این طرز تفکر در تمامی آثارش مشهود است.

وی با بیان اینکه استاد شیون فومنی شاعرانه زیست و شاعرانه کوچ کرد ادامه داد: ایشان خود را نه فقط منتسب به فومن و گیلان بلکه خود را متعلق به کل خاک هستی می‌دانست و محصور جغرافیا نبود.

متولی آثار فرهنگی استاد شیون فومنی درادامه با اشاره به برگزاری مراسم شبی به یاد شیون فومنی تصریح کرد: ایشان از شاعران توانا و زبانزد در حوزه شعر گیلکی و از شاعران تاثیرگذار و مانا شعر و ادب فارسی،ترانه‌سرا و غزلسرای به نام در پهنه ادب فارسی محسوب می‌شود.

وی در مورد اهداف برگزاری این نکوداشت نیز اظهار داشت: از آنجا که مفاخر فرهنگی و چهره‌های ماندگار ادب فارسی به عنوان پشتوانه‌های غنی فرهنگ و تمدن کشورمان هستند در جهت ارج نهادن مفاخر ادبی و معرفی به نسل امروز نکوداشتی برای تجلیل از چهره‌های شعر کشور با حضور پیشکسوتان شعر و موسیقی معاصر،چهره‌های علاقه مند به شعر و ادب در روز جمعه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

متولی آثار فرهنگی استاد شیون فومنی با بیان اینکه در  این مراسم گروه کر مهرورزان به سرپرستی شاهرخ شیر دوست قطعاتی از ترانه‌های گیلکی سروده‌های "شیون فومنی" را برای حضار اجرا خواهند کرد ادامه داد: جمشید مشایخی هنرمند برجسته کشور،نادر گلچین خواننده موسیقی اصیل فارسی،قدمعلی سرامی چهره شاخص شعر و ادب معاصر،محمد علی بهمنی شاعر و غزلسرا،حافظ موسوی منتقد و استاد حسین محجوبی نقاش سرشناس کشور از مدعوین ویژه مراسم خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم استاد علی جهاندار خواننده سنتی  قطعاتی را بر اساس غزل شیون فومنی به همراهی مرتضی سعیدی اجرا خواهند کرد ادامه داد: دکتر محمد سریرموسیقی دان برجسته کشور در مورد آثار خود که بر اساس اشعار شیون فومنی و با اجرای محمد نوری منتشر شده و دکتر احمد ابو محبوب به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی در پایان با اشاره به اینکه دوام و قوام ادبیات فارسی بر پیشانی امثال شیون فومنی است تصریح کرد: مراسم نکوداشت علاوه بر قدردانی و پاسداشت شخصیت ادبی، پیام ویژه‌ای برای جامعه و نسل امروز و فردا خواهد داشت و تجلیل از چهره‌های که نقش بسزایی در ادب و فرهنگ این مرز بوم دارند باعث خواهد شد این بزرگان هم به نسل جدید هم به متولیان فرهنگی معرفی شود.

   


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین