کد خبر: ۳۱۴۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

ایران‌خودرو خراسان زیر قیمت می‌فروشد

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: هزار و 557 دستگاه خودرو تولیدی این شرکت با نرخ 15 درصد زیر قیمت اصلی در بازار به فروش می رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن زاهدی فرد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد از مجموع خودروهایی است که پارسال بر اثر تگرگ دچار خسارات سطحی شدند و دوباره مورد بازسازی قرار گرفتند. 

وی گفت: خودروها پس از بازسازی به شرکت ایسیکو زیر نظر ایران خودرو منتقل و توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت گذاری شدند تا با نظارت متولیان در بازار به قیمت کارشناسی به فروش برسند. 
مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان افزود: تاکنون 500 دستگاه از خودروهای بازسازی شده به فروش رسیده اند. 

* قیمت گذاری خودرو از حوزه اختیارات شورای رقابت خارج شود 

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان در ادامه این نشست خبری گفت: باید قیمت گذاری خودرو از حوزه اختیارات شورای رقابت خارج شود هرچند در صورت تحقق این امر قیمت خودرو از شرایط فعلی گرانتر می شود. 

زاهدی فرد در پاسخ به پرسشی در مورد علت پایین بودن قیمت خودروی ساخت ایران در خارج از کشور به نسبت داخل نیز گفت: شرکت ایران خودرو در بورس قرار دارد و نمی تواند محصول خود را زیر یک قیمت مشخص بفروشد. 

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: قیمت گذاری بر روی خودرو تولید این شرکت مستلزم طی روند قانونی است که قیمت آن در داخل و خارج از کشور یکسان تعیین می شود. 

وی همچنین در خصوص علت کاهش قیمت خودروی چینی در بازار گفت: آن کشور بر اساس سیاستهای دولت خود قیمت خودروی تولیدی اش را به شدت پایین آورده تا در کشورهای دیگر رقابت پذیر باشد. 

زاهدی افزود: با توجه به ورود خودروهای جدید در بازار ایران، چین درصدد است با کاهش قیمت خودروی خود هرچه سریعتر محصولاتش را به فروش برساند تا متضرر نشود. 

* 95 درصد مطالبات قطعه سازان پرداخت شد 

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان همچنین گفت: تا پایان پارسال بین 85 تا 95 درصد مطالبات قطعه سازان خودرو بر اساس قراردادهای منعقده با آنان توسط شرکت ایران خودرو پرداخت شد. 

زاهدی فرد افزود: مطالبات پیمانکاران قطعه ساز در مدت 90 روز و بر اساس قراردادهای منعقده با شرکت ایران خودرو وصول می شود در غیر این صورت بدون انعقاد قرارداد هیچ طلبی قابل وصول نیست. 

وی ادامه داد: وصول مطالبات قطعه سازان از شرکت ایران خودرو از ابتدای امسال تاکنون به 65 درصد رسیده و با توجه به نوسانات قیمت و مشکلاتی که در بازار وجود دارد مطالبات روی هم انباشته شده که باید در این زمینه تدبیر کرد. 

او با بیان اینکه 30 درصد قطعات خودرو در کشور در خراسان رضوی تولید می شود ادامه داد: شرکت ایران خودرو مصوب کرده هر شرکتی همه قطعات یک خودرو را بسازد انحصار فروش این دستگاه را در اختیار خواهد داشت. 

*رونمایی از 'هایمای' در نمایشگاه بین المللی مشهد 

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: در نمایشگاه بین المللی خودرو 26 امرداد ماه در مشهد جدیدترین محصول این کارخانه تحت عنوان خودرو 'هایمای' رونمایی می شود. 

زاهدی افزود: شرکت ایران خودرو خراسان پارسال به مدت 9 ماه موفق به ساخت خودرو جدیدی به نام 'هایمای شد که این طرح به تنهایی برای هزار و 105 نفر در کارخانه شغل ایجاد کرد. 

وی ادامه داد: با راه اندازی خط تولید جدید در این کارخانه، شمار تولیدات شرکت ایران خودرو خراسان به چهار نوع خودرو شامل پژو پارس، پژو 405، ویتارا و هایمای افزایش یافته است. 

او گفت: شرکت ایران خودرو خراسان در زمینی به مساحت 740 هکتار راه اندازی شده که 100 هکتار از این زمین به بخش تولید اختصاص دارد و چهار هزار و 200 کارگر و کارمند در آن مشغول فعالیت هستند. 

وی افزود: شرکت ایران خودرو خراسان بزرگترین شرکت خودروسازی در شرق کشور است که سال 1379 راه اندازی شد و ظرفیت تولید سالانه 112 هزار دستگاه خودرو را دارد. 

کارخانه ایران خودرو خراسان در شهرک صنعتی بینالود واقع در 55 کیلومتری غرب مشهد مستقر است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین