کد خبر: ۳۱۴۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

پیش فروش بلیت موسیقی نمایش «سینماهای من» کار محمد رحمانیان آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این اثر که پیش از این در پردیس سینمایی «چارسو» اجرا شده بود، روز سی و یکم مرداد ماه دو اجرا در تالار وحدت خواهد داشت.

این اثر نمایشی با بازی مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی، هومن برق نورد، اشکان خطیبی، علی عمرانی، افشین هاشمی، بهنوش طباطبایی، احسان کرمی، علی تاجمیر، هانا کامکار، الهه حسینی، فرشته حسینی (بازیگر افغان) به‌ عنوان بازیگر و سامان احتشامی نوازنده پیانو به صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا،همچنین محسن شاه ابراهیمی به عنوان مشاور هنری با اجرای این نمایش همکاری دارد.

پیش فروس بلیت این نمایش در سایت ایران کنسرت آغاز شده است.

این نمایش روز 31 مرداد در دو نوبت 19:30 و 21:30 در تالار وحدت به صحنه می رود.

استقبال هنرمندان از پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با استقبال هنرمندان تئاتر با ارسال بیش از 700 متن نمایشی روبرو شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، بیش از 700 متن نمایشی (غیر از متون چاپ شده) از سوی هنرمندان، به بخش های مختلف پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت (تئاتر صحنه ای، کودک و نوجوان، عروسکی، خیابانی و مسابقه نمایشنامه نویسی) ارسال شده است که توسط گروه های داوری، خوانش و نتایج آن نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

مرحله پایانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به دبیری حسین پارسایی با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و همچنین بنیاد فرهنگی روایت، هفته اول آذر ماه 1394 در تهران برگزار خواهد شد.

اهدای جایزه شهید آوینی در جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

برای دومین سال پیاپی، جایزه شهید آوینی که ویژه‌ی نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، بعنوان بخش‌ ویژه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در سال‌های پیشین برگزاری دوسالانه‌ی جایزه شهید آوینی تنها به مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان این رویداد محدود می‌شد، اما از دوره‌ی گذشته و با ادغام جایزه شهید آوینی در جشنواره سینماحقیقت، امکان نمایش این آثار و بحث و گفتگو درباره‌ی بهترین مستندهای حوزه‌ی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز فراهم آمده است.

سال گذشته، بیش از یکصد فیلم متقاضی شرکت در بخش ویژه‌ی جایزه شهید آوینی جشنواره سینماحقیقت بودند که با رای هیات انتخاب، 23 فیلم به بخش رقابتی راه یافته، در جشنواره به نمایش درآمده، با نقد و تحلیل همراه شده و در نهایت 5 فیلم در آیین اختتامیه جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

شایان ذکر است که بخش «جایزه شهید آوینی» جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردارست و جایزه برگزیدگان این بخش هم تندیس جایزه شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ 120، 100، 80 میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم مستند بلند، نیمه‌بلند و کوتاه برگزیده‌ی هیات داوری است. ضمن اینکه تهیه‌کننده و سایر عوامل فیلم‌های منتخب بخش جایزه شهید آوینی نظیر پژوهشگر، تصویربردار، صدابردار، تدوینگر، نویسنده گفتار متن و... هم امکان برگزیده شدن در بخش اصلی جشنواره را نیز دارند.

عموم تهیه‌کنندگان و مستندسازان علاقمند به شرکت در «جایزه شهید آوینی» می‌بایست فرم شرکت در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir تکمیل نموده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌کننده رسانده و همراه با نسخه DVD فیلم و عکس‌های صحنه فیلم و کارگردان، حداکثر تا پانزدهم مهرماه 1394 به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند.

علاقمندان شرکت در این بخش باید هنگام پُر کردن فرم اینترنتی شرکت در جشنواره سینماحقیقت، حتماً گزینه جایزه شهید آوینی را تایید کنند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهممین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

شورای انتخاب دو بخش صحنه‌ای و باران جشنواره تئاتر شهر معرفی شدند

سیاوش چراغی پور ، محمود رضا رحیمی ، پریسا مقتدی ، افشین زارعی و مهردادکورش نیا به عنوان اعضا شورای انتخاب بخش‌های صحنه‌ای و باران چهارمین جشنواره تئاتر شهر معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی چهارمین جشنواره تئاتر شهر ، پنج هنرمند تئاتر ،سیاوش چراغی پوربازیگر شناخته شده تئاتر، محمود رضا رحیمی بازیگر ،کارگردان و مدرس تئاتر ، پریسا مقتدی بازیگر ، کارگردان و مدرس تئاتر در کنار افشین زارعی بازیگر تئاتر و مهرداد کورش نیا نویسنده و کارگردان تئاتر ، نمایش های تولید شده برای دو بخش رقابتی صحنه ای و باران را مورد بازبینی قرار می دهند.

بازبینی بخش صحنه ای و باران از چهارشنبه 28 مرداد در فرهنگسرای بهمن آغاز و این شورا طی هشت روز 63 نمایش متقاضی حضور در جشنواره تئاتر شهر که به مرحله بازبینی رسیده اند را خواهد دید.

در بخش باران ، نمایش هایی با مضامین اعتقادی و دینی حضور دارند. در بخش صحنه‌ای جشنواره نیز آثاری با مضامین شهر و شهروندی به رقابت می‌پردازند.

بازبینی اثار متقاضی این دو بخش چهارشنبه 4 شهریور به پایان می رسد و آثار منتخب برای شرکت در جشنواره چهارم، طی دو روز معرفی می شوند.

چهارمین جشنواره تئاتر شهر سازمان فرهنگی هنری شهر تهران از 26 شهریور تا 2 مهر ماه 1394 در تالار ها و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین