کد خبر: ۳۱۴۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

درخواست نعمت‌زاده برای سپردن جنگل‌ها به صنعت!

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر واگذاری جنگل و بهره‌برداری از آن به بخش صنعت تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز - دوشنبه - در مراسم بهره‌برداری از کارخانه تولید کاغذ از کاغذ باطله در صنایع‌ چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه صنعت سلولزی و تولید کاغذ در کشور نقشه راه دارد، اظهار کرد: دو بخش آموزش و فرهنگ در مصرف کاغذ رقیب یکدیگر هستند و باید از هر دو بخش حمایت صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، وی با اعلام اینکه ایران در زمینه چوب فقیر نیست، افزود: سپردن جنگل‌ها به دست صنعت، موجب احیای این بخش می‌شود.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه جنگل یک موجود زنده است، بیان کرد: در جنگل باید از یک سو برداشت و از سوی دیگر کاشت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بخش صنعتی در زمینه بهره‌برداری از جنگل برای تامین مواد اولیه خود هم شده باید از جنگل مراقبت کند، گفت: شرکت‌های بهره‌بردار از جنگل برای ادامه حیات خود نیاز به جنگل دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه واحدهای بهره‌بردار از جنگل نباید با حداقل ظرفیت فعالیت کنند، افزود: باید در زمینه بازیافت فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در شرکت‌های بهره‌بردار سهامدار هستند، یادآور شد: باید بهره‌برداری از جنگل به صنعت واگذار شود تا احیای صنعت چوب را موجب شود.

این مسئول با تاکید بر راه‌اندازی واحد قرنطینه چوب در آستارا تصریح کرد: باید قرنطینه درست در این زمینه صورت گیرد و با واردات چوپ به حفظ جنگل و رونق صنعت چوب بپردازیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین