کد خبر: ۳۱۴۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳

جنگنده های آل سعود استانهای مارب، صعده و الحدید را بمباران کردند

رسانه های یمن از ادامه حملات هوایی آل سعود به مناطق مسکونی و زیر ساخت های این کشور و بمباران استان های مارب صعده و الحدیده خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
 جنگنده های عربستان روز دوشنبه مناطق مختلفی را در استان مارب و صعده بمباران کردند. 

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الموتمرنت،یک مقام محلی در استان مارب گفت که جنگنده های عربستان، مناطق «الجفینه»، «البلق» و کارخانه «عذبان» در جنوب شهر مارب را هدف حملات خود قرار دادند.

این منبع خاطرنشان کرد که جنگنده های متجاوز، پل «حلحلان« در منطقه «الجدعان» بین جاده صنعا- مارب را نیز بمباران کردند که بر اثر آن، این پل به طور کلی منهدم و حرکت عبور ومرور مسافران به استان مارب و بالعکس از این مسیر مختل شد.

از سوی دیگر جنگنده های عربستان هشت بار نیز مناطق مختلفی در استان صعده را بمباران کردند.

یک مقام محلی گفت که جنگنده های متجاوز چهار بار منطقه «الطلح« و چهار بار نیز منطقه «صبر» در شهر «سحار» را بمباران کردند.

وی افزود که جنگنده های سعودی در ادامه این حملات، خسارت های زیادی به خانه های شهروندان و کشتزارهای آنان وارد کردند.

از سوی دیگر جنگنده های سعودی در ادامه حملات خود به زیرساخت های یمن، روز دوشنبه با شلیک چند فروند راکت به ساختمان خانه جوانان و سالن ورزشی ژیمناستیک استان الحدیده در غرب این کشور ، این مراکز را به طور کلی منهدم کردند.

جوانان و مسئولان ورزشی و باشگاهی استان الحدیده با محکوم کردن این حملات، بمباران اخیر را تجاوز در حق همه ورزشکاران و جوانان یمنی توصیف کردند.

آنها با تاکید بر اینکه مراکز ورزشی هیچ ربطی به سیاست ندارند، حمله دشمن متجاوز به زیر ساخت های ورزشی یمن را محکوم کردند.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، ماه هاست که یمن را از زمین، هوا و دریا محاصره کرده و با ادامه حملات خود مانع کمک رسانی به مردم این کشور می شود. 

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشورعربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند. 

در نتیجه حملات نیروهای ائتلاف، علاوه بر تخریب زیرساخت های خدماتی، بیمارستانها مدارس و منازل مسکونی در یمن، بیش از چهار هزار نفر کشته، هزاران نفر زخمی و صدها هزار نفر نیز آواره شده اند. 

کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند. 

ارتش وجنبش انصارالله یمن که از فروردین ماه گذشته تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین