کد خبر: ۳۱۴۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷

وزیر خارجه عمان: ایران در امور داخلی یمن مداخله نمی کند

«یوسف بن علوی بن عبدالله» وزیر خارجه عمان روز سه شنبه پس از دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر» همتای آلمانی اش در برلین، گفت که ایران در امور داخلی یمن مداخله نمی کند.
آفتاب‌‌نیوز : وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در وزارت خارجه آلمان افزود که ما در امور داخلی یمن دخالت نمی کنیم و اطلاعاتی درخصوص نقش آفرینی ایران در این کشور نداریم.

بن علوی گفت که به اعتقاد ما، مهمتر، سازنده تر و بهتر است که تلاش های میانجیگرانه به «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن محدود شود.
دیپلمات ارشد عمان با ابراز نگرانی عمیق در مورد وخامت اوضاع امنیتی در یمن، بر لزوم دستیابی همه یمنی ها به یک درک سیاسی تاکید کرد.

وی گفت: معتقدیم که اوضاع در یمن کاملا روشن است، به طوری که هیچ برنده ای در صورت ادامه درگیری ها وجود نخواهد داشت، اما در صورت دستیابی به توافق سیاسی، همه طرف ها در این کشور پیروز خواهند بود.

وی تاکید کرد که هنوز شانس پایان کشتارها در یمن و ورود به مذاکرات سیاسی با هدف پایان دادن به جنگ در این کشور وجود دارد.

بن علوی در ادامه سخنان خود دستیابی به توافق هسته ای ایران را به عنوان تلاش های دیپلماتیک موفقیت آمیز پس از 12 سال مذاکرات سخت مورد تحسین قرار داد و گفت که این توافق به آرامش قابل توجهی نه تنها در منطقه بلکه در کل جهان منتهی شده است.

سخنان بن علوی مورد تاکید وزیر خارجه آلمان قرار گرفت، به طوری که وی اعلام کرد که توافق هسته ای، راهی برای حل بحران های دیگر در خاورمیانه به ویژه در سوریه و یمن را گشوده است.
اشتاین مایر گفت که تمرکز فوری بر مساله یمن باید بر برقراری آتش بس در این کشور جنگ زده معطوف شود.

وی که کشورش نقش پشت صحنه و فعالانه ای در زمینه میانجیگری برای حل بحران یمن ایفا می کند، افزود: هنوز تا رسیدن به یک راهکار سیاسی در یمن فاصله داریم، اگرچه خوشحال می شویم که همه طرف های درگیر در این کشور برای کاسته شدن از شدت بحران به توافق دست یابند.
براساس این گزارش، سفر بن علوی به برلین با دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و «حسین امیر عبداللهیان» معاون عربی - آفریقایی وزیر خارجه ایران از آلمان همزمان شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین