کد خبر: ۳۱۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۴ - ۱۰:۵۶

رحیم صفوی: اساس کار ما در سپاه بر پژوهش است

آفتاب‌‌نیوز : وي كه در مراسم تجليل از پژوهشگران نمونه دانشگاه امام حسين(ع) سخن مي‌گفت: ضمن تبريك فرارسيدن ميلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) با اشاره به شرايط حساس و پيچيده جهاني، منطقه‌اي و داخلي گفت: اگر مي‌خواهيم انقلاب اسلامي به يك انقلاب پويا، زنده و پرتحرك و الگويي براي 57 كشور اسلامي تبديل شود، بايد به سمت توسعه و پيشرفت حركت كنيم.

سردار صفوي با بيان اين مطلب كه دشمنان انقلاب به‌ويژه آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها درصدد هستند تا جلو رشد و پيشرفت جمهوري اسلامي ايران را بگيرند، افزود: در سند چشم انداز 20 ساله بايد به رتبه اول اقتصادي منطقه دست پيدا كنيم و با لطف خداوند و انسجام و هماهنگي دولت و مجلس، مسوولان و نخبگان دانشگاهي نيز بايد تلاش كنيم تا در قالب برنامه‌هاي پنج ساله توسعه اقتصادي، اجتماعي ، فرهنگي و سياسي، مسير توسعه، رشد و تكامل مادي و معنوي ملت‌مان را به‌خوبي طي كنيم و به كشور اول منطقه تبديل شويم.

وي گفت: براي دستيابي به اين مهم بايد شناخت صحيحي از منابع موجود داشته باشيم تا با مديريت كارآمد و استفاده از آنها و ايجاد تعامل مثبت ميان علم و پژوهش با دستگاه‌هاي اجرايي براي عمران سازندگي در كشور، به‌ويژه مناطق محروم تلاش كنيم.

فرمانده كل سپاه، استادان و دانشجويان پاسدار را به داشتن علم، ايمان و روحيه‌ي جهادي توصيه كرد و اظهار داشت: استادان شجاع بايد با جهاد علمي و نفساني راه‌هاي دشوار علمي را درنوردند و علاوه بر حوزه‌هاي دفاعي و امنيتي، در بخش‌هاي فرهنگي و اقتصادي نيز تاثيرگذار باشند.

صفوي افزود: اساس تحول در نظام آموزش عالي سپاه توجه به امور پژوهشي و كاربردي است. اميدواريم استادان و اعضاي هيات علمي دانشگاه امام حسين (ع) در اجراي اين تحول، همكاري لازم را داشته باشند.

سردار صفوي در پايان با تاكيد بر تلاش علمي و تحقيقات پژوهشگران سپاه براي رفع نيازمندي‌هاي نظامي و دفاعي كشور گفت: با توسعه پژوهش‌هاي نظري در راستاي ماموريت‌هاي سپاه از طريق ايجاد دانشكده‌ها و پژوهشكده‌هاي ماموريتي، ايجاد قطب علوم و فناوري‌هاي دفاعي و تاسيس شهر تحقيقاتي، بايد سپاه را به جايگاه واقعي خود در عرصه پژوهش كشور برسانيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین