کد خبر: ۳۱۴۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

مشکلات یک تولید کننده بزرگ اسباب بازی کشور

در شرکت نقش تندیس آریا که شامل پنج شرکت تولید کننده لوازم تحریر و اسباب بازی کودکان می شود، تلاش کرده ایم در کنار کیفیت بالا در محصولات، خلاقیت فرزندان کشورمان را افزایش دهیم اما کالاهای بی کیفیت خارجی که اکثر مغازه ها را پر کرده، مانع توسعه فعالیت ما شده است.
آفتاب‌‌نیوز : « نرخ بالای تسهیلات»، « واردات بالای 70 درصدی» ، « بی کیفیت بودن کالاها» و « عدم پروانه و مجوز بهداشت » و ... از جمله مشکلات شرکت برزگ تولید کننده لوزام تحریر و اسباب بازی کشورمان است که در سال 92 و 93 به عنوان کارآفرین برتر و تولید کننده نمونه استان تهران انتخاب شده است.

مهندس برخدا مدیرعامل شرکت نقش تندیس آریا با قدمت بیش از نیم قرن و به عنوان یکی از معدود تولید کنندگان محصولات لوازم تحریر و بازی های کودکان کشورمان در گفت وگو با خبرنگار تابناک، دغدغه های شرکت تولیدی اش را در میان گذاشت، دغدغه هایی که اگر مسئولان به آنها توجه نکنند، نه تنها کارکنان این شرکت بزرگ، بلکه قشر عظیمی از خانواده های کشور را درچار مشکل مختلف می کند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت نقش تندیس آریا از سال 1340 که توسط پدرش تاسیس شده است، گفت: اولین خمیر بازی در کشور از آن سال ها با نام آریا تولید شده است و حتی پدربزرگ های الان نیز در دوران کودکی با این خمیرها بازی کرده اند.

وی با تاکید بر آنکه وسایل بازی کودکان باید از سطح بهداشت بسیار بالایی برخوردار باشد تا به دلیل تماس دست به دهانشان مشکل پیدا نکنند، گفت: شرکت ما از موارد رنگی خوراکی در محصولات و اسباب بازی ها استفاده می کند و تولیدات ما دارای استاندارد از ایران و اروپا است و پروانه ساخت از وزارت بهداشت داریم . این درحالی است که اکثر اسباب بازی ها و لوازم تحریر های وارداتی یا از رنگ های آرایشی و یا صنعتی استفاده می کنند. در واقع محصولات کشورهای اروپایی با رنگ های آرایشی و بهداشتی است و کالاهای وارداتی از کشور چین دارای رنگ های صنعتی است.

وی افزود: واردات بی رویه محصولات بی کیفیت، که به سرعت خراب می شوند و هزینه خانواده ها را بالا می برند، در کنار مشکلات بهداشتی آنها، قابل چشم پوشی نیست، آسیب های فراوانی را برای خانواده و نسل جدید ما به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به تولید اسباب‌بازی نیز اظهار کرد: در شرکت نقش تندیس آریا که شامل پنج شرکت تولید کننده لوازم تحریر و اسباب بازی کودکان می شود، تلاش کرده ایم در کنار کیفیت بالا در محصولات، خلاقیت فرزندان کشورمان را افزایش دهیم اما کالاهای بی کیفیت خارجی که اکثر مغازه ها را پر کرده، مانع توسعه فعالیت ما شده است.

مشکلات یک تولید کننده بزرگ اسباب بازی کشور

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته اند که باید در بخش فرهنگی و تولیدات محصولات ، فرهنگ کشور خودمان را مورد توجه قرار دهیم و براساس آن طراحی و تولید داشته باشیم اما به نظرم این موضوع و تاکیدات ایشان خیلی از بخش های مختلف از جمله صدا وسیما که رسانه ملی است، نمود پیدا نکرده است چرا که برای پخش آگهی های معرفی محصولات ما قیمت های بسیار بالایی می خواهند و به اندازهای تبلیغات کالاهای خارجی برای ما محاسبه می کنند.

وی خاطر نشان کرد که به منظور فرهنگ سازی هر چه بیشتر ایجاد خلاقیت در کودکان و دانش آموزان، در 9 سال اخیر از طرف شرکت متبوعش به 38 هزار نفر از مربیان آموزش و پرورش و مهد کودک به صورت رایگان، وسایل کمک آموزشی و ایجاد خلاقیت آموزش و اهدا شده است و بسیاری از محصولات به صورت رایگان در اختیار اداره کل بهزیستی قرار گرفته است تا برای کودکان زیر مجموعه بهزیستی استفاده کنند.

وی از مسئولان حوزه واردات کالا و همچنین دیگر مسئولان فرهنگی کشور خواست تا نگاه جدی تری در امر لوازم التحریر و اسباب بازی کودکان داشته باشند تا نسل آینده کشورمان ضمن داشتن سلامت جسمی، خلاق تربیت شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین