کد خبر: ۳۱۴۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

ایران 8 هزار امامزاده دارد

رییس اوقاف و امور خیریه کشور و نماینده ولی فقیه در این سازمان، گفت: بیش از هشت هزار بقعه امامزادگان و برخی علما، عرفا، فقیهان و روات عظیم الشان در سراسر کشور وجود دارد که این مکانها مورد توجه روزافزون مردم مسلمان ایران است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام علی محمدی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تکریم امامزاده سید علی (ع) قم در سالن اجتماعات این امامزاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جمع آوری و تکمیل اطلاعات مربوط به بقاع متبرکه و بازنگری آنها از اولویتهای کاری این سازمان در سال جاری است.
وی اظهار کرد: هم اکنون پورتال بقاع متبرکه و امامزادگان کشور فعال شده و در اختیار کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

 به گزارش ایرنا، وی همچنین با اشاره به هیات امنایی کردن اداره امامزادگان به عنوان یکی از اقدامات اوقاف در راستای مردمی نمودن امر اداره بقاع متبرکه، تصریح کرد: با توجه به بهره مندی اوقاف از ظرفیتهای خوب فرهنگی این سازمان در حوزه فعالیتهای قرآنی برنامه هایی را در زمینه های مختلف حفظ، قرائت و آموزش قرآن مجید تدارک دیده است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدمت قبرستان شیخان قم و اینکه مزار بسیاری از علما، محدثان و اصحاب و یاران اهل بیت (ع) در این آرامگاه قرار دارد، افزود: بدون شک اهتمام ویژه به بر طرف نمودن مشکلات این آرامگاه برای حفظ شان و منزلت بزرگان مدفون در آن ضروری است.

وی اضافه کرد: کار ساماندهی بازارچه اطراف گلزار شهدای شیخان تا زمان قرار گرفتن آن در طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
وی گفت: طبق پیش بینیهای صورت گرفته آرامگاه شیخان در آینده در طرح توسعه حرم مطهر قرار خواهد گرفت.

محمدی با اشاره به اقدامات خوبی که در راستای سامان دهی و نظم و نظام بخشیدن به این قبرستان قدیمی و تاریخی قم صورت گرفته است، افزود: حل معضل بازارچه اطراف این آرامگاه از حیطه مسوولیتهای اوقاف خارج است، لذا مسوولان شهرداری و استانداری باید نسبت به آن اقدام کنند.

در این مراسم که به مناسبت روز ملی بزرگداشت امامزادگان ترتیب یافته بود، تعدادی از مسوولان و خادمان افتخاری آستان مقدس حضرت امامزاده سید علی از نوادگان حضرت عباس (ع) مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین