کد خبر: ۳۱۵۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

تخریب معبد چند هزار ساله سوریه توسط داعش+تصویر

منابع تاریخی گویای آن است که معبد تاریخی "بعل شمین" در سال 23 میلادی ساخته شده و در قرن پنجم میلادی به کلیسا تبدیل شد.
آفتاب‌‌نیوز :
"مامون عبدالکریم" دبیر کل سازمان موزه ها و میراث تاریخی سوریه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش، معبد بعل شمین یکی از بخش های منطقه باستانی پالمیرا را با استفاده از مقدار زیادی از مواد منفجره بمب گذاری و سپس آن را منفجر کرد به طوری که آسیب های زیادی به این بنای تاریخی وارد شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، " معبد بعل شمین" یکی از بناهای تاریخی مشهور منطقه باستانی پالمیرا (تدمر) سوریه است که در لیست آثار تاریخی یونسکو ثبت شده است.

منطقه باستانی و چندهزار ساله پالمیرا واقع در مرکز سوریه چند ماه قبل به تصرف داعش درآمد. از آن زمان تاکنون نگرانی های زیادی درباره برنامه های داعش برای تخریب این منطقه باستانی وجود دارد.

تخریب معبد چند هزار ساله سوریه توسط داعش+تصویر

از آن جا که این معبد در قرن اول میلادی ساخته شده، تنها معبدی است که در طول قرن های متمادی همچنان سازه خود را حفظ کرده است. 

داعش در طول روزهای اخیر  حملات وسیعی را علیه آثار تاریخی سوریه و بزرگان علوم باستانی این کشور آغاز کرد. داعش در روزهای قبل هم "خالد الاسعد" مدیر باستان شناسی منطقه پالمیرا و از باستان شناسان بزرگ سوریه را به طرز فجیعی کشت و صومعه تاریخی مسیحیان سوریه به نام "مارالیان" را نیز با خاک یکسان کرد. 

اعضای داعش بعد از تصرف شهر تاریخی - باستانی پالمیرا (تدمر) اعلام کردند آثار تاریخی موجود در این شهر را نابود خواهند کرد زیرا به ادعای آنها این آثار به نوعی نشانه بت پرستی است. 

منابع تاریخی گویای آن است که معبد تاریخی "بعل شمین" در سال 23 میلادی ساخته شده و در قرن پنجم میلادی به کلیسا تبدیل شد.

داعش قبل از این هم باحمله به موزه شهر موصل عراق، آثار تاریخی، مجسمه های قدیمی و باستانی موجود در آن را تخریب کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین