کد خبر: ۳۱۵۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

وزیر ارتباطات: ایرانسل در بازارهای تلفن همراه منطقه فعالیت کند

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از ایرانسل خواست تا زمینه فعالیت‌هایش به داخل بازار ایران محصور نباشد و در بازارهای تلفن همراه منطقه نیز فعالیت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 وی صبح امروز در مراسم راه‌اندازی و رونمایی از پنج پروژه و محصول جدید ایرانسل در هفته دولت گفت: ایرانسل می‌تواند از طریق شریک خارجی خود در فعالیت‌های مهم منطقه سهم داشته باشد.

وی اظهار داشت: انتظار ما از ایرانسل این است که فعالیت‌های خود را به بازارهای خارج از ایران نیز بسط دهد و آنها را در خارج از کشور توسعه دهد.

واعظی، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد ایرانسل و تعامل آن با وزارت ارتباطات و بخش‌های مختلف افزود: ما از عملکرد شما راضی هستیم و برای تحقق فعالیت‌های ایرانسل در بیرون از بازار ایران نیز همکاری خواهیم کرد.

به گفته وی، ایرانسل و شریک خارجی آن (MTN) تعامل و همکاری خوب و سازنده‌ای دارند و در وزارت ارتباطات نیز امنیت سرمایه‌گذاری شرکای خارجی را تضمین می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه با ورود ایرانسل مردم ایران به تدریج طعم رقابت را چشیدند، گفت: انحصار بد است و هر بخشی از هر کشوری در انحصار باشد، امیدی به رشد و شکوفایی آن نخواهد بود و مردم ضرر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور ایرانسل در ایران نشان داد رقابت منجر به توسعه می‌شود، افزود: زمانی که بیرون از وزارت ارتباطات بودم، برایم جالب بود که یک شرکت جدید چگونه با یک شرکت دولتی و قدیمی رقابت خواهد کرد.

واعظی اظهار داشت: نوآوری و ابتکار ایرانسل تنها در بخش‌های تبلیغاتی نیست و در بخش‌های فنی و حتی بخش‌های بازرگانی، تحاری و بازاریابی ایرانسل هم وجود دارد.

وی با اشاره به عرضه رسمی نخستین شبکه وای‌فای عمومی در کشور گفت: عرضه آزمایشی این شبکه از توچال آغاز شد و معتقدم همه کشور می‌تواند از ایرانسل خدمت بگیرد و تمام نقاط کشور را تحت پوشش قرار دهد.

واعظی تصریح کرد: کسانی که زودتر از ما به استقبال پهن باند و فناوری رفتند، بیشتر بردند. اگر بخواهیم بنشینیم و به ما تحمیل شود، قطعا پهن باند به ایران می‌آید اما مزایای آن نمی‌آید. ما باید به استقبال فناوری‌های جدید برویم. دنیای امروز دنیای فناوری است و امروز کشوری که مجهز به فناوری‌های نو از جمله فناوری که ما در آن هستیم، فعالیت می‌کند، برای حل مشکلاتش و برای ثروت بیشتر میان‌بر می‌زند تا سهم بازاری در ایران به دست بیاورد.

وی افزود: فرهنگ غلطی که امروز در جامعه بوجود آمده، این است که فکر می‌کنند اینترنت و سرعت بالای آن فقط برای اوقات فراعت و تفنن و سرگرمی است که این تفکر غلط است. ممکن است از آن به عنوان سرگرمی هم استفاده شود اما آنچه که ما در دولت به این حوزه بها می‌دهیم این است که ICT پیشران و توانمندساز توسعه و همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل،به گفته واعظی، اگر می‌خواهیم اقتصادمان شکوفا شود، راهی نداریم جز اینکه از این فناوری‌ها به عنوان پایه و اساس کار خود استفاده کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین