کد خبر: ۳۱۵۵۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
مدیر روابط عمومی بانک پارسیان:

نیاز اساسی روابط عمومی‌ها، تقویت سیستم اطلاع‌رسانی است

مدیر روابط عمومی بانک پارسیان گفت: نیاز اساسی و مهم امروز روابط عمومی‌ها، تقویت سیستم اطلاع‌رسانی است. باید تبلیغات مستقیم و توی چشم را به تبلیغات نرم، غیرمستقیم و اثرگذار تبدیل کنیم تا بتوانیم پایداری و وفاداری را در مشتریان به وجود بیاوریم و خدمات متنوعی را به آنها ارائه کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
بابک دربیکی که به همراه آبنیکی، مسئول ارتباط با رسانه‌های بانک پارسیان در خبرگزاری ایسنا حضور یافت در گفت وگویی گفت: دغدغه‌ام امروز این است که پنج سال آینده شکل شعب بانک پارسیان باید چه تغییراتی داشته باشد، چرا که به زودی ما با تکنولوژی‌هایی روبه‌رو خواهیم بود که خدمات بانک‌ها را متاثر خواهد کرد. پس قطعا باید فضاهای خدماتی خود را همخوان با نوع خدمات و تکنولوژی‌ها تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات بانک‌ها باید به سمت فرهنگ عمومی سوق داده شود، گفت: قبلا بانک‌ها فقط به دنبال مشتریان بزرگ و جذب سرمایه‌های کلان بودند اما امروز با توجه به تکنولوژی و خدمات الکترونیک، مشتریان کوچک و متوسط بانک‌ها بسیار زیاد هستند که شامل شرکت‌های کوچک و متوسط آی تی و دانش‌بنیان هم می‌شوند که ما در حال حاضر ارائه خدمات ویژه به بنگاه‌های کوچک را شروع کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روابط عمومی دولتی روابط عمومی مدیریت هزینه است و روابط عمومی غیردولتی به ویژه بانک‌ها روابط‌عمومی مدیریت درآمد، گفت: متاسفانه این تفکیک در نگاه به واحد روابط عمومی در بانک‌ها هنوز به وجود نیامده و شرکت‌های تبلیغاتی ما را تنها به چشم یک منبع بزرگ مالی می‌بینند.

دربیکی افزود: مشتری بر اساس اعتبار و اعتماد خود امانتی را در اختیار بانک قرار داده و حداقل انتظار او باز گرداندن آن پول است یا یک سرمایه‌گذاری با نتیجه مطلوب. یعنی شما باید دو ریال مشتری را به چهار ریال تبدیل کنید که حداقل یک ریال از سود را به خود مشتری بر گردانید. الان نگاه شرکت‌های تبلیغاتی به ما این است که باید کل آن دو ریال را از ما بگیرند، برای همین گاهی به شدت به سمت رقابت‌های کاذب می‌رویم.

دربیکی با اشاره به اینکه امروز در تبلیغات بانک‌ها نسبت به محتوای تبلیغات توجه کافی صورت نمی‌گیرد، گفت: تبلیغات باید با یک حس خوب خدمات و کالا را به مردم ارائه کند. در حقیقت ایجاد حس هم‌ذات پنداری در مخاطب مهمترین عامل اثرگذاری تبلیغات در آنها است، در حالی که ما می‌بینیم امروز خدمات عمومی یک بانک توسط چند مرد و زن شیک‌پوش و در فضایی لوکس تبلیغ می‌شود که این قطعا آن حس هم‌ذات پنداری را در مخاطب حداکثری ما که همان عموم مردم باشند، ایجاد نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه که می‌کنیم فرصت‌های تبلیغاتی بسیار زیاد است که امروز اکثر بانک‌ها از این فرصت‌ها غافل هستند. به عنوان مثال جای اقتصاد خلاق بسیار در روابط عمومی‌ها خالی است در حالی که در سال 2013، یک دهم کل گردش مالی جهان را اقتصاد خلاق دراختیار داشت. از بازی‌های رایانه‌ای گرفته تا سینما، برنامه‌های تلفن‌همراه، تئاتر و دیگر هر آنچه که ارزش افزوده دارد.

این مشاور در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت سیستم اطلاع‌رسانی در بانک پارسیان گفت: ما هم‌اکنون در حال تبیین استراتژی‌های خبری و اطلاع‌رسانی هستیم تا با برنامه‌ای مدون و منظم اخبار و خدمات بانک را به عرض مشتریان رسانده تا بتوانیم اعتماد مشتریان را بیش از پیش جلب کنیم.

او با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک در بانک پارسیان تغییرات محسوسی در خدمات و تبلیغات صورت می‌گیرد، گفت: مردم شاهد تغییرات محسوسی خواهند بود و اولین تغییرات تفاوت در تبلیغات بانک است.

این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه لوگوی بانک پارسیان یک لوگوی ابدی است گفت: نمادها گاهی نیاز به تغییر دارد اما لوگوی بانک پارسیان یک لوگوی ابدی است که نیازی به تغییر ندارد، اما قطعا طراحی و رنگ سر در شعب باید بر اساس زمان تغییر کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین