کد خبر: ۳۱۵۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

عاملان دستبرد 7 میلیاردی به طلافروشی محاکمه شدند

چهار سارق که با تخریب دیواری به گاوصندوق طلافروشی دستبرد زده و هفت میلیارد تومان طلا و جواهر سرقت کرده بودند، همراه 99 نفر از خریداران اموال دزدی پای میز محاکمه نشستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش جام جم، چهاردهم بهمن سال 91 مردی با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفت و از آتش سوزی در دفتر آزمایشگاهی در یکی از محله های کرمان خبر داد.

پس از این حادثه آتش نشانان به محل اعزام شده و بعد از خاموش کردن آتش متوجه شدند دیوار مشترک میان آبدارخانه آزمایشگاه و طلافروشی تخریب شده و افرادی از این طریق وارد طلافروشی شده و از گاوصندوق مقادیر زیادی طلا سرقت کرده اند.

با گزارش موضوع به پلیس، پرونده ای تشکیل و تحقیقات برای رازگشایی از این سرقت آغاز شد. در ادامه صاحب طلافروشی در تحقیقات عنوان کرد طلا و جواهرات سرقتی، هفت میلیارد تومان ارزش داشته است.

بنابراین با توجه به این که سرقت حرفه ای انجام شده بود و هیچ سرنخی از سارقان نبود، تلاش ماموران برای دستگیری متهمان ادامه یافت تا این که یک سال بعد از حادثه، با سرنخ هایی که به دست آمد، معلوم شد مرد جوانی در این سرقت نقش داشته و قصد فروش مقداری از جواهرات سرقتی را دارد.

به این ترتیب هویت وی شناسایی و او اوایل مرداد سال 92 دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. در ادامه ماموران با هماهنگی قضایی خانه متهم را بازرسی کرده و نیمی از طلاهای سرقتی را کشف کرده و با دستور قضایی، همسر متهم نیز بازداشت شد.

همچنین بررسی ها نشان داد، متهم و همسرش طی چند ماه گذشته چند قطعه زمین، خودرو و آپارتمان خریده اند. این در حالی بود که در تحقیق از همسایه های آنها مشخص شد این زوج وضع مالی خوبی نداشته اند.

در ادامه تحقیقات، متهم به سرقت با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد و گفت همسرش فقط در فروش طلاهای دزدی به آنها کمک کرده است. متهم در اظهاراتش گفت: یک روز اتفاقی به آزمایشگاه رفته بودم که متوجه شدم دیوار آبدارخانه آنجا با مغازه طلافروشی مشترک است. چون مدت ها بود در فکر سرقت بودم و فیلمی هم درباره سرقت از طلافروشی دیده بودم، وسوسه شدم هر طور شده نقشه دزدی را عملی کنم. موضوع را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم که قول همکاری داد. در مرحله بعدی تحقیق معلوم شد متهم عصر پنجشنبه پس از ورود به آزمایشگاه در راه پله ها پنهان شده و بعد از رفتن کارکنان با کمک همدستش دیوار را تخریب و به مغازه طلافروشی راه پیدا کرده و با تخریب گاوصندوق و سرقت طلاها، برای این که ردی از خود به جا نگذارند، آزمایشگاه را آتش می زنند و فرار می کنند. سرقت طلاها از گاوصندوق 30 ساعت طول کشیده بود. در ادامه دیگر همدست متهم نیز دستگیر شد. با صدور قرار قانونی برای متهمان، دیگر همدستان آنها و خریداران اموال دزدی هم در جریان عملیات های جداگانه پلیس دستگیر شدند.

پرونده این گروه به دادگاه ارسال شد و چهار متهم اصلی و 99 خریدار طلاهای سرقتی، دیروز و با گذشت دو سال ازدستگیریشان درشعبه 104 دادگاه عمومی ـ جزایی استان کرمان محاکمه شدند.

ابتدای جلسه دادگاه سرکرده باند، همسرش و دو مرد که همدستشان بودند جداگانه در جایگاه قرارگرفتند.

متهم ردیف اول پرونده در دفاعیاتش اتهام سرقت از طلافروشی و آتش زدن آزمایشگاه را قبول کرد و گفت: طلاهای سرقتی را با کمک همدستان و همسرم می فروختم اما خیلی زود شناسایی و دستگیر شدم. با ثبت اظهارات وی، سه همدستش نیز با حضوردر جایگاه متهمان، به همدستی با متهم ردیف اول پرونده اعتراف کردند.

در ادامه رسیدگی به این جلسه 99 نفر دیگر که همگی خریداران طلا و جواهرات سرقتی بودند نیز در جایگاه قرار گرفتند و یکی پس از دیگری اعلام کردند ازسرقتی بودن طلاها خبرنداشتند و ناخواسته در دام زوج سارق و همدستان آنها گرفتار شده اند.

قاضی محمدرضا معتمدی زاده، رئیس شعبه 104 دادگاه عمومی ـ جزایی استان کرمان پس از شنیدن دفاعیات متهمان برای تصمیم گیری ختم جلسه دادگاه را اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین