کد خبر: ۳۱۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۴

ژرژ وه‌آ حامیانش را به اعتراض دعوت کرد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ژرژ وه‌آ كه مدعي است انتخابات ماه نوامبر ليبريا توام با تقلب بوده است و در نتيجه شكست خود را نپذيرفته، صدها تن از حاميان خود را در سخنراني روز يكشنبه‌اش به اعتراض دعوت كرد.

وي در سخنان خود گفت: الن جانسون سرليف رييس جمهور منتخب ليبريا، مراسم آغاز به كار رسمي خود را در ماه ژانويه‌ آغاز نخواهد كرد.

حدود 300 تن از حاميان وه‌آ پس از اين كه وي خود را "پيروز انتخابات" خواند، در مونروويا جمع شده و به اعتراض پرداختند.

حاميان وه‌آ با حمله به نيروهاي پليس و نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل در خيابان‌هاي مونرويا، باعث زخمي شدن چند مقام امنيتي شدند. پليس نيز براي متفرق كردن آنها از گاز اشك آور استفاده كرد.

رييس پليس ملي ليبريا اعلام كرد: تاكنون پليس 50 تن را دستگير كرده كه از آنها بازجويي مي‌شود.

آلن داس، نماينده‌ي كوفي عنان دبيركل سازمان ملل در ليبريا، "كنگره‌ي تغييرات دموكراتيك"،‌ حزب سياسي وه‌آ را به خشونت متهم كرده و از رهبران اين حزب خواسته از طرفدارانشان بخواهند كه از دست زدن به هر گونه اغتشاش و آشوب بيشتر خودداري كنند.

وه‌آ در بخشي از سخنان خود گفت: همكاران حزبي من! انقلاب امر با ارزش و عالي‌اي است. ما بايد براي نيل به آن مبارزه كنيم. ما حق داريم كه در پي كسب عدالت باشيم و ما از هر وسيله‌اي براي بدست آوردن آن استفاده مي‌كنيم.

اين در حالي است كه خبرگزاري رويتر گزارش داد: دولت ليبريا اعلام كرده كه در حال بررسي گزارش‌هايي مبني بر طرح كودتا عليه دولت از سوي حاميان وه‌آ است.

دولت اين كشور روز دوشنبه با تشكيل نشست بحران،‌ به بررسي ناآرامي‌هاي چند روز گذشته در اين كشور پرداخت.

ويليام آلن وزير اطلاع رساني ليبريا، اظهار داشت: براساس اطلاعاتي كه دولت از منابع امنيتي و اطلاعاتي كسب كرده، افرادي قصد كودتا دارند. سرويس امنيتي در حال بررسي اين موضوع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین