کد خبر: ۳۱۵۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۱

بیش از هزار زن ایزدی در اسارت داعش‌اند

رییس کمیته امور زنان اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه گفت که حدود یکهزار زن ایزدی همچنان اسیر گروهک تروریستی داعش هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
«بخشان زنگنه» افزود: مشخص نیست که داعش آنها را در داخل خاک سوریه نگهداری می کند و یا به کشور دیگری منتقل کرده است و دولت اقلیم کردستان تلاش می کند محل اسارت این زنان را به منظور نجاتشان شناسایی کند.
 
به گفته وی، بحران سیاسی و اقتصادی در کردستان عراق، مانع از توجه کافی مقام های این اقلیم، به پرونده زنان اسیر ایزدی شده است.
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی از اربیل عراق،بخشان زنگنه با اشاره به اقدام سازمان ملل متحد مبنی بر جنایت دانستن تجاوز به این زنان اسیر توسط عناصر داعش، گفت: از آنجا که مبارزه با داعش و نجات اسیران از دست این گروهک تروریستی وظیفه همگان است، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و افکار عمومی باید به اقلیم کردستان عراق در این مورد کمک کنند.
 
به گزارش ایرنا، تروریست های داعش، پس از اشغال شهرستان سنجار در غرب شهر موصل و حومه آن در اوت 2014 (مرداد 1393)، شمار زیادی از زنان و مردان ایزدی را به گروگان گرفتند.
 
گفته می شود گروه تروریستی داعش، زنان ایزدی را به عنوان کنیز در بازارها به فروش می رساند.
 
پیش تر کمیته زنان و کودکان مجلس عراق اعلام کرده بود: گروهک تروریستی - تکفیری داعش از زمان اشغال موصل در تابستان گذشته، یک هزار و600 زن ایزدی را ربوده است.
 
انتصارالجبوری رییس این کمیته گفت که بعضی از این زنان توانسته اند از دست این گروه تروریستی تکفیری فرار کنند و برخی دیگر نیز با پرداخت فدیه آزاد شده اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین