کد خبر: ۳۱۵۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

طوفان «گونی» جان 40 نفر را در کره شمالی گرفت

مقامات سازمان صلیب سرخ بین المللی از کشته شدن 40 نفر بر اثر طوفان شدید «گونی» و جاری شدن سیل در نواحی شمالی کره شمالی خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
وقوع طوفان سهمگین «گونی» که از هفته گذشته با سرعت بیش از 190 کیلومتر مناطقی از فیلیپین و ژاپن را در نوردیده بود، باعث کشته و زخمی شدن دهها نفر در این کشورها شد.
 
به گزارش ایرنا، «هلر گودجانسون» سخنگوی فدراسیون جهانی صلیب سرخ در پکن روز پنجشنبه اعلام کرد که این طوفان همچنین با رسیدن به کره شمالی بخش هایی از مناطق شمالی این کشور را با خسارت های شدیدی مواجه کرده است.
 
او گفت که بارش های شدید همراه با طوفان موجب جاری شدن سیل در شهر مرزی «راسون» شده که علاوه بر کشته شدن 40 نفر، زندگی 11 هزار نفر از ساکنان این مناطق را نیز مختل کرده است.
 
شهر «راسون»، به عنوان یک منطقه اقتصادی مهم در مرز کره شمالی با چین و روسیه واقع شده است.
 
«گودجانسون» در ادامه گفت که یک تیم 80 نفره از صلیب سرخ جهانی برای امداد رسانی به سیل زدگان، عازم این مناطق شده اند تا نسبت به توزیع کمک های غیرغذایی در بین سیل زدگان اقدام کنند.
 
وی افزود: این کمک ها شامل پتو، لحاف، چادرهای خانوادگی، کانتینرهای آب، لوازم بهداشتی و قرص های تصفیه آب می شود.
 
مقامات کره شمالی نیز خسارات وارده بر اثر این سیل را تخریب کامل 153 واحد مسکونی و وارد شدن آسیب های جدی به 849 واحد دیگر اعلام کردند.
 
«خالد مسعود احمد» یکی از اعضای تیم صلیب سرخ در کره شمالی گفت که پیش بینی می شود مناطق بیشتری از کره شمالی درگیر طوفان «گونی» و بارانهای سیل آسا شود. 
 
کره شمالی در حالی درگیر این مساله است که با مشکل شدید خشکسالی دست و پنجه نرم می کند.
 
وزارت اتحاد کره جنوبی اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود، در صورتی که وضعیت خشکسالی در کره شمالی تداوم یابد، این کشور 20 درصد از تولیدات محصولات کشاورزی خود را از دست می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین