کد خبر: ۳۱۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۴ - ۱۸:۴۱

دومين جشنواره فيلم دوبی آغاز بکار کرد

آفتاب‌‌نیوز : اين جشنواره از نمايش 98 فيلم از 46 کشور جهان در اين دوره خبر داده که با توجه به 76 فيلمی که سال گذشته در اين جشنواره به نمايش در آمدند، نشان از آن دارد که دومين جشنواره دوبی در ابعاد بزرگتری برگزار می شود.

توجه به سينمای جهان عرب و حمايت از فيلمسازان عرب و معرفی آنها به بازارهای جهانی از اهداف اصلی اين جشنواره است. بيشتر آثار سينماگران عرب در دو بخش "کشفيات دوبی" و "پديداری امارات" به نمايش در می آيند. 

دست اندرکاران دومين دوره جشنواره فيلم دوبی در نظر دارند که بتوانند از طريق اين جشنواره مخاطب بيشتری برای فيلمهای عربی جذب کنند و اين جشنواره برای فيلمسازان عرب مجالی باشد که علاوه بر شناساندن آثار خود به دنيا، بتوانند برای ساخت فيلمهای آينده خود سرمايه لازم را بدست آورند. 

جشنواره فيلم دوبی برای نخستين بار سال گذشته با حضور 76 فيلم از 27 کشور افتتاح شد. اين جشنواره پس از جشنواره های قاهره، دمشق و مراکش که سالانه برگزار می شوند، چهارمين جشنواره سينمايی کشورهای عرب زبان است.

نمايش فيلمهايی چون نامطلوب، نخستين فيلم عرب زبان عراق پس از سقوط صدام،ساخته عدی رشيد و محصول مشترک عراق و آلمان و روز تازه ای در صنعای قديمی، نخستين فيلم سينمايی يمن از قابل توجه جشنواره دوبی است.

تنها نماينده سينمای ايران فيلم يک شب نخستين ساخته بلند نيکی کريمی، بازيگر سينمای ايران است که در بخش سينمای معاصر جهان به نمايش در می آيد.

همچنين در کنار آثار کوتاه و بلند سينمای جهان عرب، آثار مطرح سينمايی روز جهان از جمله فيلمهای باغبان وفادار (فرناندو ميرليش)، اليزابت تاون ( کامرون کرو)، گلهای پژمرده ( جيم جارموش) و پنهان ( ميشل هانکه) نيز به نمايش در می آيد.

فيلمهای حاضر در اين جشنواره در 10 سينما در شهرک رسانه دوبی به روی پرده می روند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین