کد خبر: ۳۱۶۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

نماینده مجلس: برخی مدیران احمدی‌نژادی در دولت روحانی کارشکنی می‌کنند/ برخورد با مدیران اخلالگر ضروری است

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه برخی مدیران دولت احمدی نژاد کارشکنی می کنند، تاکید کرد: روحانی می تواند این مدیران را از بدنه دولت یازدهم بیرون کند اما با بزرگ منشی همچنان به آنها فرصت حضور و خدمت داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
عوض حیدرپور شهرضایی در گفت و گو با با اشاره به حضور مدیران بازمانده از دولت احمدی نژاد در دولت تدبیر و امید، گفت: به هر حال مدیران کشور جزو سرمایه های کشور هستند، بنابراین اگر مدیران گذشته همراه دولت روحانی باشند و چوب لای چرخ حرکت دولت نگذارند، حضورشان در بدنه قوه مجریه مناسب است.

مدیران گذشته سرمایه کشور هستند

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: به کار گیری مدیران گذشته که همراه دولت جدید هستند، در واقع استفاده از فرصت و امکانی است که دراختیار روحانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به کارگیری مدیران گذشته شرط و شروط دارد، ادامه داد: اما مدیران بازمانده از دولت نهم و  دهم اگر کسانی باشند که رویه های غلط گذشته را ادامه می‌ دهند، حتما باید نسبت به خدمت گیری آنها تجدید نظر شود.

اخراج مدیران اخلال‌گر با فراجناحی بودن دولت منافاتی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر روحانی می خواهد به دلیل شعار فراجناحی از این دسته از مدیران نیز استفاده کند، توصیه می شود آنها را در پست هایی به خدمت بگیرند که مشکلی برای فعالیت ها و اهداف دولت جدید ایجاد نکنند.

حیدرپور با بیان اینکه بیرون کردن مدیرانی که با دولت همراهی نمی کنند خلاف شعار فراجناحی بودن دولت یازدهم نیست، ادامه داد: برای به خدمت گرفتن یا نگرفتن مدیران گذشته باید شاخص هایی در نظر داشت. به نظر می رسد دولت نباید مدیرانی که قصد دارند چوب لای چرخ کارهای اجرایی بگذارند، را به کار گیرد.

دولت روحانی مدیران همدل را حفظ کند

وی ادامه داد: اما اگر کسانی باشند که با همدلی و همزبانی کار می کنند و از سوی دیگر مانع تحقق اهداف و کارهای دولت نمی شوند، ایرادی ندارد همچنان در بدنه دولت حضور داشته باشند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه اگر مدیران گذشته برای دولت مشکل ساز شوند، طبیعی است با آنها برخورد شود گفت: این از بزرگ منشی روحانی است که با وجود برخی کارشکنی ها همچنان برخی مدیران دولت احمدی نژاد در بدنه قوه مجریه وجود دارند

اسماعیل جلیلی نیز با بیان اینکه از کارشکنی مدیران  دولت قبل، اسناد قابل قبولی وجود ندارد، اظهار داشت: اینکه دولتمردان بخواهند از ظرفیت نیروی های توانمند در عرصه های مدیریتی استفاده کنند امر پسندیده ای است. اما اینکه گفته می شود روحانی با برخی مدیران مشکل دارد را نمی توان به مدیران دولت گذشته مرتبط دانست.

نماینده مسجد سلیمان در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: اعتقاد دارم مشکل روحانی با نیروهای که از قبل در بدنه دولت حضور دارند نیست، بلکه دولت تدبیر و امید با مدیرانی به مشکل خورده است که ضعف مدیریتی دارند و ناکارآمد هستند.

وی با بیان اینکه فراجناحی بدون پسندیده است، اظهار داشت: اینکه دولت تدبیر و امید فارغ از نگاه سیاسی مدیران را انتخاب کرده است، به نفع کشور خواهد بود. فراجناحی انتخاب کردن مدیران برای دولت روحانی ایجاد مشکل نمی کند این موضوع اثبات شده نیست و نمی تواند مبنای عمل باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: البته ممکن است مدیرانی در دولت حضور داشته باشند که به دلیل تلاش هایی برای روی کار آمدن روحانی فشاری بر دولت می آورند. این مدیران که فعالیت های سیاسی در زمان انتخابات داشتند، اکنون به دولت فشار می آورند تا نقشی پر رنگ تر در آینده داشته باشند.

جلیلی با تاکید بر اینکه مجموعه اجرایی دولت بر اساس سلسله مراتب انتخاب شده اند، اظهار داشت: نباید به انتخاب مدیران نگاهی بدبینانه داشته باشم. در بدنه دولت روحانی، مدیرانی از دولت احمدی نژاد وجود دارد، به صرف اینکه نیروی دولت قبل بود نباید نگاهی بدبینانه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از نیروی های دولت گذشته دولت تدبیر و امید را همراهی می کنند و در رسیدن به اهداف برنامه ها تلاش می کنند، بنابراین  درست نیست مدیرانی که از دولت گذشته باقی مانده اند را ناکارآمد یا کارشکن بدانیم.

جلیلی در پاسخ به اینکه اگر روحانی مدیران کارشکن را از بدنه دولت بیرون کند، به دولت هجمه وارد می شود؟ گفت: چنین موضوعی درست نیست، اگر مبنای بیرون کردن مدیران از دولت به دلیل نا کارآمدی و کارشکنی باشد، اخراج آنها برای دولت هزینه ای نخواهد داشت.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: اما اگر دولت با نگاه سیاسی و بر اساس برآورد اشتباه مدیری را که برای دستیابی به اهداف تلاش می کرده را اخراج کند، با اعتراض مواجه  خواهد شد.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین