کد خبر: ۳۱۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۴ - ۱۳:۴۴

حمله قلبی زنان با مردان فرق دارد

آفتاب‌‌نیوز : زناني که دچار حمله قلبي مي شوند معمولا مسن تر هستند و احتمال فشار خون بالا ، ديابت ، کلسترول بالا ، و نارسايي احتقاني قلب در آنها در مقايسه با مردان بيشتر است. علائم حمله قلبي حاد نيز در زنان کمي متفاوت است. 

در اين گروه علائمي همچون درد در ناحيه گردن ، درد شکمي ، تهوع ، خستگي و تنگي نفس نيز علاوه بر درد قفسه سينه در اين جنس بيشتر است. همچنين حملات قلبي خاموش در زنان شايع تر است و آنها اغلب به دليل اين علائم غير مشخصه ديرتر از مردان در پي درمان مي روند.

حتي پس از رسيدن به بيمارستان ، زنان ممکن است با تاخير در تشخيص حمله قلبي مواجه شوند و يافته هاي الکتروکارديوگرام تيپيک براي تشخيص حمله قلبي در آنها کمتر از مردان است.

زناني که دچار حمله قلبي مي شوند معمولا بيمارترند و عليرغم اين کمتر تحت روشهاي درماني تهاجمي منهدم کننده لخته قرار مي گيرند و گاهي اوقات اين روشهاي درماني ديرتر در مورد آنها بکار مي رود.

مشکلات مربوط به حمله قلبي (سکته مغزي ، شوک ، درد قفسه سينه) بيماران بستري و نيز مرگ ناشي از حمله قلبي در ميان زنان کمي بيشتر از مردان است. پس از مرخص شدن از بيمارستان زنان کمتر تحت تست ورزش برنامه ريزي شده و احياي قلبي قرار مي گيرند.

داروهايي که لخته هاي عروق قلب را در حمله قلبي باز مي گنند ، احتمال مرگ را در هردو جنس بطور مشابه کاهش مي دهند ، اما ميزان سکته مغزي در زنان بالاتر است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین