کد خبر: ۳۱۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۸۴ - ۱۰:۲۰

ارائه اتاق‌هاي كنفرانس مجازي توسط HP

آفتاب‌‌نیوز : اين خدمات يك محيط مجازي را فراهم مي‌كند كه افراد مي‌توانند يكديگر را ببينند و از راه دور با يكديگر همكاري و گفت‌وگو كنند، درست مانند اين كه در يك اتاق كنفرانس واقعي يكديگر را ملاقات كنند. ارايه اين خدمات با كم‌ترين تاخير و بدون تداخل با ساير شبكه‌هاي اينترنتي ارايه مي‌شود.

شركت DreamWorks Animation در توسعه اين خدمات براي ارايه به شركت‌هاي بسيار بزرگ كه در پي راه‌هايي براي كاهش وقت و هزينه‌ي مسافرت‌هاي هوايي هستند، همكاري مي‌كند.

بهاي عضويت در هر يك از اتاق‌هاي كنفرانس مجازي براي هر شركت ماهيانه 18هزار دلار است و هر اتاق در مجموع تا سقف 550 هزار دلار ظرفيت دارد.

Jeffrey Katzenberg، از اعضاي هيات مديره‌ي DreamWorks Animation، مي‌گويد: ايده‌ اصلي اين پروژه پس از حادثه 11 سپتامبر و موضوع امنيت سفرهاي هوايي و نيز با توجه به مشكلات ناشي از پروازهاي طولاني مانند سردرد،درد پا و حالت تهوع، شكل گرفته است.

اتاق‌هاي كنفرانس مجازي پيش از اين نيز توسط برخي از نهادها و سازمان‌ها مانند وزارت دفاع آمريكا و كاخ سفيد مورد استفاده قرار گرفته است. همچنين برخي از شركت‌ها خدمات مشابهي را بر روي شبكه‌هاي داخلي خود راه‌اندازي كرده‌اند كه امكان گفت‌وگو را براي كاركنان همان شركت فراهم مي‌آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین