کد خبر: ۳۱۷۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

تصمیم عجیب روس‌ها در آستانه مسابقات جهانی

کمیته اجرایی فدراسیون کشتی روسیه در اقدامی جدید تصمیم گرفته است با حذف نام گاتسالوف، بلال ماخوف را جانشین وی در مسابقات جهانی کشتی آزاد کند.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی‌که پیش از این و با اعلام اسامی تیم ملی کشتی آزاد روسیه برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا، نام حاجی مراد گاتسالوف به عنوان کشتی‌گیر وزن 125 کیلوگرم اعلام شده بود، اما به نظر می‌رسد فدراسیون کشتی روسیه دست به اقدامی عجیب زده است و در تصمیمی باورنکردنی قصد دارد تا بلال ماخوف که قرار است به عنوان کشتی‌گیر سنگین‌وزن کشتی فرنگی در مسابقات جهانی شرکت کند، در کشتی آزاد هم روی تشک برود.

به گزارش فارس، این تصمیم در حالی از سوی مسئولان فدراسیون کشتی روسیه گرفته شده است که بر اسا برنامه مسابقات ماخوف روز دوشنبه 16 شهریورماه ابتدا باید در 130 کیلوگرم کشتی فرنگی روی تشک برود و سپس شنبه 21 شهریور ماه باید با 5 کیلوگرم کاهش وزن در 125 کیلوگرم کشتی آزاد مسابقه دهد.

گاتسالوف که در مسابقات انتخابی روسیه عنوان قهرمانی سنگین‌وزن کشتی آزاد را به خود اختصاص داده بود در بازی‌های اروپایی در حد انتظار ظاهر نشد و باعث شد به دلیل عملکرد ضعیفش انتقادات زیادی به او وارد شود.

به گزارش فارس، ماخوف که تا پیش از مسابقات جهانی 2014 ازبکستان که تغییر رشته داد و تصمیم به حضور در کشتی فرنگی گرفت در مسابقات کشتی آزاد صاحب 3 مدال طلا و یک نقره جهان به همراه برنز المپیک 2012 لندن شده بود، اما در مسابقات جهانی 2014 تاشکند در سنگین‌وزن کشتی فرنگی به مدال برنز دست یافت و حالا در چالشی جدید قرار است در مسابقات جهانی حضور در هر دو رشته آزاد و فرنگی را در سنگین‌وزن تجربه کند.

ماخوف چندی پیش هم در مسابقات جام علی‌یف در سنگین‌وزن کشتی آزاد شرکت کرد و بالاتر از حریفانش بر سکوی قهرمانی ایستاد تا نشان دهد همچنان به رشته اصلی‌اش پایند و علاقمند است و پس از این موضوع گمانه‌زنی‌هایی برای بازگشت او به تیم ملی کشتی آزاد روسیه مطرح شد که واکنش این کشتی‌گیر را درپی داشت.

بلال ماخوف پس از قهرمانی در جام علی‌یف که حدود 2 ماه قبل برگزار شده بود گفته بود: خودم را در این مسابقات برای اینکه بدانم هنوز کشتی آزاد در خاطرم است، امتحان کردم. خودم هم انتظار نداشتم که حافظه‌ام یاری کند، اما در یک لحظه تا حریفم به سمت پای من آمد واکنش نشان دادم. در دیدار نیمه نهایی مقابل مودزمانشویلی گرجستانی به یاد شکستم در المپیک افتادم.

وی درباره شرایط جسمانی‌اش و تفاوت کشتی آزاد و فرنگی گفت: شرایطم از رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی روسیه بهتر بود و مشکل آرنج دست راستم تا حدود زیادی برطرف شده است. به نظر من کشتی فرنگی کمی آسان‌تر است، اما نمی‌شود این دو سبک را به راحتی با هم مقایسه کرد. با شرکت در این جام خیلی خوب امیدوارم کوگیاشویلی سرمربی کشتی فرنگی روسیه مرا برای حضور در این رقابت‌ها ببخشد.

ماخوف در مورد برنامه‌هایش و اینکه اگر سرمربی کشتی آزاد او و گاتسالوف را در یک میدان بین‌المللی امتحان کند گفت: به اردوی جدید می‌روم و در جام پیت لاسینسکی لهستان شرکت می‌کنم تا به آمادگی لازم قبل از مسابقات جهانی برسم. هدف اصلی من کشتی فرنگی است، در حال حاضر با این سبک راحت‌تر هستم، اما نمی‌دانم در آینده چه پیش خواهد آمد.

* ترکیب تیم ملی کشتی آزاد روسیه برای حضور در مسابقات جهانی که پیش از این اعلام شده بود به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: ویکتور لبدوف (قهرمان بازی‌های اروپایی 2015 و قهرمان جهان 2010- 2011)

61 کیلوگرم: آلکساندر بوگوموئف (قهرمان بازی‌های اروپایی 2015)

65 کیلوگرم: سوسلان رامونوف (قهرمان رقابت‌های جهانی 2014)

70 کیلوگرم: ماگومد رسول حاجی ماگومدوف (قهرمان بازی‌های اروپایی 2015)

74 کیلوگرم: انور گدویف (قهرمان بازی‌های اروپایی 2015 و قهرمان اروپا 2013- 2014)

86 کیلوگرم: عبدالرشید سعداله‌یف (قهرمان سال 2014 جهان، قهرمان بازی‌های اروپایی 2015 و قهرمان اروپا 2014)

97 کیلوگرم: عبدالسلام گادیسوف (قهرمان سال 2014 جهان)

125 کیلوگرم: حاجی مراد گاتسالوف (قهرمان المپیک 2004 و پنج بار قهرمان جهان)

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و انتخابی المپیک 2016 برزیل روزهای 16 تا 21 شهریورماه در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین