کد خبر: ۳۱۷۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

فضاپیمای سایوز حامل سه فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی که از پایگاه فضایی بایکانور روسیه به فضا پرتاب شده بود به ایستگاه فضایی ملحق شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آژانس فضایی فدرال روسیه روز جمعه اعلام کرد: فضاپیمای 'سایوز-تی.ام.ای-18 ام' پس از 48 ساعت حرکت حامل خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی به آن ملحق شد.

فضاپیمای سایوز حامل سرگئی ولکوف فضانورد روس، آندریاس موگنسن اروپایی و آیدین آیمبتوف فضانورد قزاقستانی است که شش ماه در فضا به سر می برند. 

خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی جایگزین گنادی پادالکا، میخاییل کورنینکو و اولگ کونوننکو فضانوردان روس و اسکات کلی و چلی لیندگرن آمریکایی و کیمیا یویی ژاپنی خواهند شد.

خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی 47 آزمایش علمی در شرایط بی وزنی و فضا انجام خواهند داد.

ایستگاه فضایی بین المللی سازه‌ای گرانقیمت به ارزش تقریبی 100 میلیارد دلار است که در آن روسیه و چند کشور دیگر در چارچوب برنامه‌ای فضایی همکاری می کنند.

به گزارش ایرنا، روسیه طی قراردادی 400 میلیون دلاری فضانوردان آمریکایی را به فضا منتقل می‌کند و گفته می شود ناسا که قصد دارد در آینده اعزام فضانوردان به فضا و پرتاب سفینه‌های سرنشین‌دار را به بخش خصوصی واگذار کند، فعلا از خدمات روسیه در این زمینه استفاده می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین