کد خبر: ۳۱۷۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸

پوتین: اسد آماده تقسیم قدرت با اپوزیسیون است

ولادیمیر پوتین امروز (جمعه) گفت که صحبت کردن درباره پیوستن روسیه به ائتلاف نظامی ضد داعش بسیار زودهنگام است. وی همچنین گفت بشار اسد آماده است تا انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کند و قدرت را با اپوزیسیون "سالم" تقسیم کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا روسیه در عملیات‌های ضد داعش مشارکت می‌کند، گفت: ما گزینه‌های بسیاری را بررسی می‌کنیم اما تاکنون آنچه شما درباره‌اش صحبت می‌کنید، در دستورکار وجود نداشته است. اینکه امروز بگوییم ما برای انجام این کار آماده‌ایم، بسیار زودهنگام است. اما می‌گوییم که کمک‌های جدی‌ای به سوریه کرده‌ایم که شامل ارسال تجهیزات و نیروهای آموزش‌دهنده و تسلیحات می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ریا نووستی،کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد که با دقت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه روسیه در حال اجرای عملیات‌های نظامی در سوریه است، نظارت می‌کنیم. واشنگتن با هشدار نسبت به چنین اقداماتی گفته است که اگر این اقدام ثابت شود، می‌تواند بی‌ثبات کننده و ناکارآمد باشد. این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که تصاویری در حساب شبکه اجتماعی مرتبط با نظامیان سوری منتشر شده که نشان می‌دهد هواپیماها و پهپادهای روسی در حال انجام عملیات در نزدیکی استان ادلب سوریه هستند.

پوتین که در نشست انجمن اقتصادی بین‌المللی در شهر ولادیوستوک سخنرانی می‌کند، به شدت از حملات هوایی آمریکا علیه داعش انتقاد کرده و آن را ناکارآمد خوانده است. رئیس‌جمهوری روسیه گفت: تاکنون اثربخشی اینگونه حملات هوایی بسیار اندک بوده است.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت که ارسال تجهیزات نظامی به سوریه در واقع اجرای کامل قرارداد‌های نظامی‌ای بوده است که مربوط به پنج تا هفت سال گذشته می‌شود.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه آماده است تا انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کند و قدرت را با اپوزیسیون "سالم" تقسیم کند. وی افزود: ما با شرکای خودمان در سوریه همکاری می‌کنیم. به صورت کلی، تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم باید با یک سری روندهای سیاسی در خود سوریه همراه شود. رئیس‌جمهوری سوریه با این مساله موافق است که انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار شود و تماس‌هایی با اپوزیسیون سالم وجود داشته باشد و آنها هم به دولت بیایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین