کد خبر: ۳۱۷۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵

بیست و دو سرباز اماراتی در یمن کشته شدند

امارات متحده عربی اعلام کرده است که ۲۲ سرباز این کشور که به عنوان بخشی از نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان برای جنگیدن علیه نیروهای حوثی به یمن اعزام شده بودند، در آن کشور کشته شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
در اطلاعیه نظامی منتشر شده در رسانه های دولتی امارات، نحوه کشته شدن این سربازان روشن نشده است.اما روزنامه نشنال چاپ ابوظبی گزارش داده که آنها در اثر انفجار یک انبار مهمات در استان مأرب کشته شده اند.

به گزارش آفتاب به نقل از بی بی سی، نیروهای حوثی به خبرگزاری رویترز گفته اند که انفجار مذکور در اثر پرتاب راکت توسط آنها به یک قرارگاه نیروهای ائتلاف رخ داده است.

سازمان ملل می گوید که از اواخر ماه مارس تا کنون حدود ۴۵۰۰ نفر که بیش از ۲۰۰۰ نفر از آنها غیر نظامی بوده اند، در جریان نبرد یا در اثر حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در یمن کشته شده اند.

گفته می شود که امارات متحده عربی چند هزار سرباز به یمن اعزام کرده تا در نبرد برای باز گرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن مشارکت کنند.

این سربازان در ماه ژوئیه به نیروهای وفادار به آقای هادی در جنوب یمن کمک کردند تا شهر عدن را از تصرف حوثی ها خارج کنند و پس از آن به سمت شمال پیشروی کرده اند.

روزنامه نشنال نوشته است که سربازان کشته شده اماراتی در منطقه صافر در استان مأرب در ۲۵۰ کیلومتری شرق صنعا، پایتخت یمن مشغول عملیات بوده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین