کد خبر: ۳۱۷۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

خروج فاجعه «مزارشریف» از بایکوت+تصاویر

فیلم سینمایی «مزارشریف» به کارگردانی حسن برزیده از چهارشنبه هجدهم شهریورماه در سینماهای تهران و شهرستان به روی پرده خواهد رفت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس، اتفاقی که هفدهم مردادماه 1377 در کنسولگری ایران در شهر مزارشریف افغانستان افتاد، خیلی زودتر از این‌ها باید در حوزه‌های مختلف هنری ایران بازتاب پیدا می‌کرد. کشتار مظلومانه دیپلمات‌های ایران به دست نیروهای طالبان نماد زخم کهنه جمهوری اسلامی از گروه‌های تکفیری بود که حالا دوباره به معضل اصلی منطقه تبدیل شده‌اند.



فاجعه‌ی مزارشریف اما برخلاف آنچه که باید اتفاق می‌افتاد، به دلایل مختلف 17 سال دربایکوت کامل به سر برد، تا اینکه در جشنواره فجر گذشته بالاخره برای اولین‌بار از فیلمی رونمایی شد که به این موضوع مهم پرداخته بود و سعی کرده بود به هر صورت ممکن و با تمام اشکالات و نواقص، کشتار دیپلمات‌ها را بار دیگر در جامعه مطرح کند و برای اولین‌بار بازتابی باشد از مظلومیت دیپلمات‌های جمهوری اسلامی، بر پرده سینما.

 

حالا اما پس از گذشت چندماه از جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «مزارشریف» به کارگردانی حسن برزیده و از تولیدات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از چهارشنبه هجدهم شهریورماه در سینماهای تهران و شهرستان به روی پرده خواهد رفت. فیلمی که در سی‌وسومین دوره جشنواره فجر علاوه بر استقبال منتقدان، توانست سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم را برای بهزاد عبدی و دیپلم افتخار بهترین جلوه‌های ویژه بصری را برای امیررضا معتمدی به ارمغان بیاورد.

 


«مزار شریف» داستان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت 10 تن از کارکنان کنسولگری ایران در روز هفدهم مرداد شد.



عوامل فیلم سینمایی مزار شریف عبارتند از: بازیگران: حسین یاری، مهتاب کرامتی و مسعود رایگان- نویسنده و کارگردان: حسن برزیده- تهیه کننده: منوچهر شاهسواری- مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست- مدیر هنری: مشکین مهرگان- موسیقی: بهزاد عبدی- طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان- طراح جلوه‌های بصری: امیررضا معتمدی پخش‌کننده: موسسه فرهنگی بهمن سبز- محصول: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی







بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین