کد خبر: ۳۱۷۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
در پاسخ به سوالی درباره سفر پادشاه عربستان به آمریکا

ظریف: دولت‌ها به جای دنبال کردن خشونت به ندای صلح ایران بپیوندند

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر پادشاه عربستان به ایالات متحده و دیدارش با مقامات این کشور از جمله باراک اوباما، تصریح کرد: ما برخلاف دیگران در روابط دو کشور دخالت نمی‌کنیم ولی توصیه می‌کنیم که دولت‌ها به جای دنبال کردن سیاست‌هایی که خشونت و ناامنی را دامن می‌زند به ندای جمهوری اسلامی ایران که ندای صلح، آرامش، ثبات و گفت‌وگو در منطقه است بپیوندند.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر محمدجواد ظریف، رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ظهر یک‌شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با لوبو میر زائورالک افزود: ما در منطقه با خطرات مشترکی روبه‌رو هستیم. افراطی‌گری همه را تهدید می‌کند و نیاز است که همسایگان ما واقعیت‌ها و آثار سیاست‌های غلط گذشته را مشاهده کنند و فصل جدیدی را آغاز کنند. چرا که ما معتقدیم که هیچ وقت برای اتخاذ یک روش درست و صحیح دیر نیست.

او در ادامه این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران همراه وزیر امور خارجه چک در ارتباط با سفر اخیرش به دمشق و راه‌حل ایران برای حل بحران سوریه، گفت: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر احترام به حق مردم آن کشورها برای تعیین سرنوشت‌شان و جلوگیری از خشونت و کمک به سازندگی کشورها بوده است.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان با اشاره به راه‌حل جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه و تأکید بر اهمیت ایجاد آشتی ملی و گفت‌وگوی سوری- سوری و با حضور همه بازیگران سوری و در نظر گرفتن نظرات مردم این کشور، گفت: جامعه جهانی باید به درک این واقعیت برسد که کمک به افراط باعث متزلزل شدن پایه‌های کشورهای این منطقه و دیگر کشورها خواهد شد و در خدمت هیچ کشوری قرار نمی‌گیرد و باید هرچه زودتر از اقداماتی که باعث گسترش تروریست و افراطی‌گری می‌شود خودداری کند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوال این خبرنگار مبنی بر این که آیا ایران حاضر است در مبارزه با تروریسم و داعش همکاری کند؟ گفت: ایران در مبارزه با داعش و افراطی‌گری همیشه پیش‌گام بوده و کشورهایی که مایل هستند به این روند بپیوندند می‌توانند با جلوگیری از کمک به این گروه‌های تروریستی به این مبارزه بپیوندند.

ظریف خاطرنشان کرد: مبارزه با این گروه‌های تروریستی صرفا یک مبارزه نظامی نیست و باید مبارزه با آن‌ها در حوزه‌های دیگر از جمله فرهنگی نیز ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، او هم‌چنین به سفرهای چند هفته گذشته خود به برخی از کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: در جریان این دیدارها گفت‌وگوهای موثری در ارتباط با تحولات منطقه داشته‌ایم.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین