آفتابنیوز : سردار تقی مهری در جلسه کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی که در مقر مرکزی ستاد پلیس راهور برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره نتایج کمپین خرید خودرو صفر ممنوع و تاثیر آن بر شماره گذاری خودروهای داخلی، گفت: بر اساس آمارهایی که پلیس دارد در پنج ماهه امسال شماره گذاری خودروی نوشماره کاهشی 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و در حوزه نقل و انتقالات نیز کاهشی 9.7 درصدی نسبت به پارسال داشتیم.
وی افزود: در مورد خودروهای وارداتی نیز شاهد کاهش 17 درصدی در شماره گذاری بوده ایم و شماره گذاری موتورسیکلت نیز 20 درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش داشته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در عین حال افزود: در حوزه اسقاط خودرو در این مدت نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته ایم.
سردار مهری همچنین در خصوص حریق اتوبوس های اسکانیا نیز اظهار کرد: این حادثه به دلیل نقص فنی رخ داده و علاوه بر آن یک مورد حادثه ولوو و یک مورد اتوبوس بنز نیز وجود داشته که برخی به دلیل نقص فنی و برخی نیز به دلیل تغییراتی که از سوی راننده اعمال شده است رخ داده بود.
وی با اشاره به خودروهایی که ممکن است دارای نقص فنی باشند تصریح کرد: خودروسازان و تولید کنندگان خودرو در صورتی که نقص فنی برای خودروهایشان وجود دارد باید نسبت به فراخوان مستمر و کنترل تولیدات خود اقدام کنند.
شناسایی 1200 نقطه پرحادثه در جاده های کشور
به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی شناسایی 1200 نقطه پرحادثه در جاده های کشور خبر داد و گفت: با کمک سازمان راهداری این نقاط شناسایی و علامت گذاری شده است.
با احترام به نظرات و تفسيرهاي همه مردم ، چند تا سوال مطرح مي باشد كه آنها را بيان مي نمايم : در زمانيكه قيمت دلار 1000 تومان بوده قيمت سمند حدود 15 ميليون و ششصد هزار تومان بوده وقتي دلار 4000 هزار تومان شد قيمت سمند بايد مطابق قيمت خودورهاي وارداتي كه به يك باره گران شدند به 60 ميليون مي رسيد ولي خودروسازها با تحمل ضررهاي فراوان كه در گزارشات مالي آنها نيز نهفته مي باشد قيمت خودروي سمند را 30 ميليون نگهخ داشتند و باعث ضررهاي آنچناني سهامداران و شركتهاي خودرو سازي گرديد ۀ اگر آن موقع اجازه مي دادند با عرضه و تقاضا قيمتها افزايش مي يافت خودروسازان در اين ايام نيز مي توانستند با توانائي بيشتري قيمت خودرو را كاهش دهند . خودروسزها با كمترين حاشيه سود در حال توليدند و لازم است از آنها حمايت گردد .
دوم اينكه در حال حاضر كه نه قيمت دلار كاهش يافته و نه تغيير خاصي ايجاد شده چرا به يكباره قيمت خودروهاي خارجي كاهش يافته است ؟ دليل اين مورد اينست كه واردكنندگان محترم سودهاي آنچناني مي بردند و در حال حاضر با اين همه كاهش قيمت باز همسودهاي آنچناني مي برند كه مايل ب ه فروش هستند . چرا هيچ قيمتي براي خودروهاي وارداتي اعمال نمي گرديد ؟ چرا تمام رسانه ها فقط پا در گلوي خودروسازان ايراني گذاشتند و فشارهاي آنچناني بر آنها وارد كردند . خودروسازاني كه رزق و روزي ميليونها نفر از طريق آنها تامين مي گردد ولي منفعت واردات در جيب عده محدودي رفته و خواهد رفت . اميدوارم شما رسانه ها كمي واقع بين باشيد و هيزم در آتنش وارد كنندگاني كه جهت حفظ منفعت خود در حالسوزاندن صنعت خودور هستند نريزيد . شرايط را در نظر بگيريد كه بعنوان مثال تامين كننده اصلي قطعات اصلي خودرو هاي داخلي ( پژو فرانسه ) ايران را ترك كرد و شركت ايران خودرو با تلاش شبانه روزي بخشي از اين مشكل را حل نمود ولي در اثر اين حركت باعث كاهش كيفيت خودرو ها نيز گرديد . البته اميدوارم در اين مرحلهكه در حال مرتفع شدن روابط با ساير كشورها هستيم با كسب دانش توليد مشكل كيفيت خودرو ها نيز مرتفع گردد .