کد خبر: ۳۱۷۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

کشته شدن 15 نظامی ارتش ترکیه در حمله پ.ک.ک

ارتش ترکیه امروز(دوشنبه) اعلام کرد که در یک حمله شبه‌نظامیان پ.ک.ک در جنوب شرق این کشور چند سرباز ارتش کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
به دنبال این حمله شبه نظامیان پ.ک.ک در استان هکاری، هواپیماهای ارتش ترکیه بلافاصله وارد عمل شدند و چندین مواضع شبه نظامیان را هدف قرار دادند.

پ.ک.ک نیز اعلام کرده که در این حمله دست کم 15 نظامی ارتش ترکیه را از پای درآورده و چندین خودروی آنها را به آتش کشیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بالاترین شمار تلفات در بین نظامیان ترکیه از آغاز موج جدید درگیری‌های میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه محسوب می‌شود که از دو ماه پیش از سر گرفته شده است.

این در حالی است که در نشانه ای از تشدید تنش‌ها میان ترکیه و پ.ک.ک، احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر این کشور سفرش را به یکی از مناطق این کشور لغو و نشست فوق العاده امنیتی را در آنکارا برگزار کرد.

ارتش ترکیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: دو خودروی ارتش طی این حمله به شدت آسیب دیده است. در این حمله شماری از سربازان ارتش در نتیجه انفجار کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

ارتش ترکیه اعلام کرد که دو جنگنده اف- 14 و دو جنگنده اف- 16 برای انجام حملات در این منطقه مستقر شده اند.

به دنبال این حمله شبه نظامیان پ.ک.ک، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه از کشته شدن شماری از سربازان ارتش در این حمله ابراز تاسف کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین