کد خبر: ۳۱۸۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

توضیحات شهرداری در مورد دو طبقه شدن قبور قطعه هنرمندان

ظرفیت قطبراین اساس توافق شد که معاونت هنری صرفا با مجوز مکتوب افراد طبقه دوم را به صورت رسمی و کسب رضایت جهت دفن به شهرداری‌ اعلام نماید و شهرداری هیچ دخل و تصرفی در این پروسه نداشته و ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : معاون خدمات شهری شهرداری تهران توضیحاتی در مورد دو طبقه شدن قبور قطعه هنرمندان ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، عبداللهی که امروز در جلسه شورای شهر تهران حضور یافت در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای تاسیس قطعه هنرمندان در سال 71 تا به امروز قریب به یکهزار نفر از هنرمندان در این قطعه دفن شده‌اند و شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا(س) هیچ دخل وتصرفی در پروسه مجوزدفن نداشته وندارند و صرفا معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت اصلی مجوز دفن را به عهده دارد و شهرداری کار اجرائی، خدماتی و تصدی‌گری و زحمات کار اجرایی را به دوش می‌کشد.

وی ادامه داد: برای تنویر افکار عمومی لازم به توضیح است که پس از اتمام ظرفیت طبقه اول قطعه هنرمندان براساس درخواست و تاکید و نظر خود معاونت هنری وزارت ارشد از ما درخواست داشتند تا با توجه به اینکه این قبور از ابتدا دو طبقه احداث شده بود هیچ فرد غیر هنرمندی اکیدا در طبقه دوم دفن نشود؛ چرا که بافت قطعه و ماهیت قطعه به هم خواهد خورد.

براین اساس توافق شد که معاونت هنری صرفا با مجوز مکتوب افراد طبقه دوم را به صورت رسمی و کسب رضایت جهت دفن به شهرداری‌ اعلام نماید و شهرداری هیچ دخل و تصرفی در این پروسه نداشته و ندارد.

عبداللهی ادامه داد: قابل توجه است علی‌رغم آنکه این تصمیم بار مالی بسیار گزافی را برای شهرداری به دنبال داشت شهرداری این درخواست معاونت هنری را در جهت حفظ بافت قطعه و حق و حقوق هنرمندان پذیرفت و حتی از فروش طبقه دوم به خانواده‌های هنرمندان هم چشم پوشی کرد.

 اکنون با وجودی که سازمان بهشت زهرا (س) و شهرداری هرگونه همکاری را در جهت حفظ شأن و منزلت و رفاه حال هنرمندان عزیزمان انجام داده است گفتنی است در تمام این سال‌ها هزینه احداث قطعه هنرمندان هزینه بهسازی، هزینه نگهداری فضای سبز و ... توسط شهرداری تأمین و ریالی بودجه نه از وزارت ارشاد و نه از هنرمندان عزیز کشورمان دریافت نشده است و حتی همکاران من در بهشت زهرا (س) بهترین همدردی و بهترین سرویس دهی را در طی این سال‌ها با هنرمندان عزیزمان داشته ‌اند که لازمست از این عزیزان که در روزهای سخت تسلی بخش آنان بوده‌اند قدردانی نماییم.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، وی در پایان گفت: من باید همینجا یک خبر خوب را هم به هنرمندان عزیز، اهل فرهنگ و فرهیختگان کشور بدهم و براساس بازدیدی که دیروز بنده از قطعه هنرمندان داشتم و براساس تاکیدات و مساعدت دکتر قالیباف شهردار تهران با تمهیدات مدیریتی صورت پذیرفته ظرفیت این قطعه به منظور قابل ملاحظه‌ای حداقل تا 10 سال آینده تأمین شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین