کد خبر: ۳۱۸۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

سازمان ملل: 850 هزار پناهنده به اروپا می‌روند

سازمان ملل اعلام کرد، انتظار می رود طی سال جاری و سال آینده میلادی دست کم 850 هزار نفر به منظور پناهندگی در اروپا از دریای مدیترانه عبور کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) خواهان سیاست‌های پناهندگی منسجم تر برای مدیریت تعداد فزاینده پناهندگان شد.

به گفته این آژانس، بسیاری از پناهندگان اهل سوریه هستند که به دلیل تشدید درگیری‌ها و وخامت شرایط برای پناهندگان در کشورهای اطراف سوریه در پی کمبود اعتبار برای برنامه‌های کمک رسانی، مجبور به انجام سفر از طریق دریای مدیترانه شده‌اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در سندی اظهار کرد: در سال 2015 آژانس UNHCR پیش بینی می کند که نزدیک به 400 هزار پناهنده جدید با سفر از طریق دریای مدیترانه به دنبال محافظت بین‌المللی در اروپا خواهند بود. در سال 2016 این تعداد ممکن است به 450 هزار نفر یا بیشتر برسد.

ویلیام اسپیندلر، سخنگوی این آژانس اظهار کرد، پیش بینی‌ها برای سال جاری میلادی در حال رسیدن به سقف آن است چرا که تاکنون حدود 366 هزار نفر این سفر را انجام داده‌اند. مجموع این رقم بسته به این است که آیا مهاجران با سردتر شدن هوا و خطرناک شدن دریاها از انجام چنین سفری خودداری خواهند کرد یا خیر.

تاکنون به نظر نمی رسد که تعداد پناهندگان شروع به کاهش کند و تعداد بیشتری از آنها در پی اعلام آلمان مبنی بر تسهیل قوانین پذیرش آوارگان سوری که اول از طریق کشورهای دیگر به اتحادیه اروپا می‌رسند انگیزه برای انجام این سفر پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل روز دوشنبه هفته جاری رکورد جدیدی با رسیدن 7000 آواره سوری به جمهوری مقدونیه ثبت شد و 30 هزار تن از این آوارگان نیز در جزایر متعلق به یونان هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین