کد خبر: ۳۱۸۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

وزنه‌برداری قهرمانی آسیا/ مقام هفتمی حقوقی در یک ضرب

وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم ایران در حرکت یک ضرب مسابقات قهرمانی آسیا هفتم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در ادامه چهارمین روز مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا نوبت به وزنه برداران دسته 85 کیلوگرم رسید تا رقابت خود را آغاز کنند. امیر حقوقی که برای اولین بار است چنین رقابت‌هایی را تجربه می کند باید برای ایران بر روی تخته مسابقات حاضر شود. رکورد ورودی این وزنه بردار 360 کیلوگرم بوده و در صدر استارت لیست وزن 85 کیلوگرم قرار داشت.

به گزارش ایسنا، حقوقی در حرکت یک ضرب تنها موفق به مهار 155 کیلوگرم شد و دو بار وزنه 163 کیلوگرم را انداخت تا کارش خیلی زود در حرکت یک ضرب به پایان برسد . او در نهایت در رده هفتم قرار گرفت.

حرکت یک ضرب:

حقوقی کار خود را در یک ضرب با ثبت وزنه 155 کیلوگرم شروع کرد. وزنه بردارانی از قزاقستان، کره جنوبی و چین در نخستین حرکت 156 کیلوگرم را مهار کردند و وزنه بردار دیگر چین و قزاقستان نیز به ترتیب 157 و 160 کیلوگرم ثبت کردند و شرایط جدول به گونه ای شد که حقوقی برای رسیدن به مدال نباید حتی یک حرکت را نیز از دست بدهد.

در دومین حرکت حسین توکلی وزنه درخواستی برای شاگردش را به 163 کیلوگرم افزایش داد اما حقوقی نتوانست از پس از این وزنه برآید و آن را انداخت. او برای اینکه در کورس رقابت باقی بماند باید این وزنه را مهار می کرد که دوباره ناکام ماند و در نهایت 155 کیلوگرم برایش به ثبت رسید. وزنه بردار عراقی نیز 155 کیلوگرم را ثبت کرده بود اما چون وزن بدن ملی پوش ایران نسبت به این وزنه بردار عراقی بیشتر بود بنابراین او در جایگاه هفتم قرار گرفت.

لیندر سیمن از قزاقستان که تنها 18 سال دارد، با 166 کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد. گانگ کائو از چین با 162 کیلوگرم مدال نقره را برگردن آویخت و مدال برنز نیز به سان وی دیگر وزنه بردار چینی با رکورد 161 کیلوگرم رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین