کد خبر: ۳۱۸۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹

تخریب 52 هکتار از اراضی آبیاری‌شده با فاضلاب در شهر ری

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: 52.5 هکتار از اراضی زیرکشت سبزی و صیفی این شهرستان که با استفاده از پساب و فاضلاب آبیاری می شد، با حکم دستگاه قضا تخریب شد.
آفتاب‌‌نیوز :
داریوش جوادی روز چهارشنبه در نخستین نشست اتاق فکر کشاورزی شهرستان ری، افزود: به همه کشاورزان در ابتدای فصل زراعی نسبت به استفاده از آب غیرمتعارف هشدارهای لازم را داده بودیم تا زحمات آنان هدر نرود.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه آب مشکل اصلی و اساسی کشاورزان شهرستان ری است گفت: برغم وجود مشکل در تامین آب سالم دستور استفاده از آب سالم و متعارف برای غلات کاران نیز به زودی صادر می شود و آنان نیز باید از این آب برای کشت محصولات خود استفاده کنند.

جوادی با بیان اینکه شهرستان ری علاوه بر کمبود آب سالم و بهداشتی برای کشاورزی مشکل ورود فاضلاب تهران به اراضی تحت کشت را نیز دارد افزود: تامین آب کشاورزی و سرریز آبهای آلوده به زمین های زراعی مشکل اصلی بخش کشاورزان شهرستان ری است.

وی با بیان اینکه عده ای با بی مبالاتی حق آبه کشاورزان ری را از بین برده اند تصریح کرد: اگر چه با استفاده کشاورزان از آب آلوده برای کشاورزی مبارزه می کنیم اما باید پذیرفت که حق کشاورزان این منطقه که از قدیم از قنوات و حق آبه برای کشاورزی خود استفاده می کردند از بین رفته و باید برای آن فکری کرد.

جوادی در خصوص مشکلات بخش دامپروری شهرستان ری نیز گفت: بالا بودن قیمت تمام شده نوسان قیمت از مشکلات اصلی فعالان حوزه دامپروری است.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر کشاورزی برای حل مشکلات کشاورزان شهرستان ری گفت: اتاق فکر، مرکز طرح و بررسی و تصمیم گیری برای ارایه طرحهای نو به منظور حل و فصل مسایل کشاورزی این شهرستان است.

به گفته وی، اتاق فکر نباید جنبه تشریفاتی و اداری پیدا کرده و با حضور مدیران بخش خصوصی، کشاورزان و متخصصان عرصه کشاورزی و دامپروری مسائل را دنبال و حل و فصل کنند.

جوادی گفت: برای حل جدی مشکلات بخش کشاورزی باید کشاورزی را علمی کرده و آنرا از دولتی بودن خارج کنیم تا توجیه اقتصادی پیدا کند.

نخستین نشست اتاق فکر کشاورزی شهرستان ری، با حضور فعالان بخش کشاورزی و دامپروری و کشاورزان این شهرستان در سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین