کد خبر: ۳۱۸۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

دادگاه پاکستان حکم بازداشت پرویزمشرف را صادر کرد

دادگاه ضدتروریسم در پایتخت پاکستان حکم بازداشت پرویز مشرف رییس جمهوری سابق این کشور را در ارتباط با پرونده تعلیق فعالیت و بازداشت قضات ارشد پاکستان در سال 2007 صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
قاضی سهیل اکرام رییس دادگاه ضد تروریسم شهر اسلام آباد روز گذشته با رد درخواست مدافع حقوقی رییس جمهوری سابق پاکستان مبنی بر غیبت مشرف در جلسه احضاریه دادگاه حکم بازداشت غیر قابل ضمانت وی را صادر کرد.

به گزارش رسانه‌های پاکستان، این قاضی پاکستانی همچنین به پلیس دستور داد تا پرویز مشرف را که هم اکنون در شهر کراچی به سر می برد 9 مهرماه به دادگاه تحویل دهد.

مدافع حقوقی حاکم نظامی سابق پاکستان که به دنبال حکم معافیت در جلسه دادگاه برای پرویز مشرف بود نتوانست قاضی دادگاه را در این خصوص متقاعد کند.

پرویز مشرف در روز سوم نوامبر 2007 (12 آبان 1386) با اعلام وضعیت اضطراری در پاکستان دستور بازداشت 60 قاضی ارشد این کشور از جمله افتخار محمد چودری رییس وقت دیوان عالی (قوه قضاییه) پاکستان را صادر کرد.

پرونده تعلیق قضات پاکستان یکی از سه پرونده اجرایی علیه پرویز مشرف در دادگاههای این کشور است.

رییس جمهوری سابق پاکستان که سال های گذشته در تبعید خودخواسته در شهرهای دبی و لندن به سر می برد، روز چهارم فرودین 92 به پاکستان بازگشت. 

سال گذشته دولت پاکستان محاکمه پرویز مشرف را در ارتباط با پرونده ارتکاب خیانت بزرگ به کشور آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، مشرف متهم به کودتای نظامی در 20 مهر 1378 و اعلام وضع اضطراری در کشور 12 آبان 1386 و متعاقب آن تعلیق قانون اساسی پاکستان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین