کد خبر: ۳۱۸۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

اثرگذارترین تصاویر 11 سپتامبر+تصاویر

حادثه تروریستی 11 سپتامبر 14 سال پیش باعث شد تا اتفاقات بزرگی در روند سیاست جهان رخ دهد. امروزه تصاویر بسیاری از این حادثه وجود دارد که شدت این حادثه را به روشنی نمایش می دهند.
آفتاب‌‌نیوز : حملات ۱۱ سپتامبر عبارت است از سلسله‌ای از حملات انتحاری که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، برابر با ۲۰ شهریور ۱۳۸۰ هجری شمسی به‌دست گروه تروریستی القاعده در خاک ایالات متحده آمریکا انجام شد.

در صبح آن روز، ۱۹ تن از اعضای القاعده، چهار هواپیمای تجاری - مسافربری را ربودند، آن ها دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی نزدیک به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان‌ها حضور داشتند، کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به طور کامل ویران شدند و آسیب‌های زیادی به ساختمان‌های پیرامون زدند. گروه هواپیماربایان، هواپیمای سوم را به پنتاگون، واقع در ارلینگتون در ویرجینیا زدند.

هواپیمای چهارم نیز در حالی که در مسیر کاخ سفید در حال پرواز بود با دخالت مسافران و تلاش آن ها برای باز دست گرفتن کنترل هواپیما در مسیر حرکت سقوط کرد و کلیه سرنشینان آن کشته شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کشته شدگان این حمله ها ۲٬۹۷۴ تن بودند، که با در نظر گرفتن ۱۹ هواپیماربا در کل شمار کشته‌های این روز به ۲٬۹۹۳ تن می‌رسد.

































بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین