کد خبر: ۳۱۸۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
در دیدار معاون سیاسی وزارت خارجه کره جنوبی؛

عراقچی: در چارچوب برجام، روابط ایران و کره جنوبی در تمام زمینه ها گسترش می یابد

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به روند مثبت و پیشرفت توافقات حاصله در چارچوب برجام، ابراز امیدواری کرد شاهد گسترش بیش از پیش روابط تهران و سئول در تمامی زمینه ها باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، کیم هونگ کیون معاون سیاسی وزارت خارجه کره جنوبی که جهت برگزاری نشست مکانیسم مشورتی در سطح معاونین وزارت امور خارجه دو کشور به تهران سفر کرده است، با عباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دیدار و درباره آخرین تحولات مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 و آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین مذاکرات هسته ای شش جانبه در شبه جزیره کره، گفت وگو کردند.

عراقچی با اشاره به روابط سنتی و پایدار دو کشور از بدو برقراری روابط دیپلماتیک، ابراز اطمینان کرد با توجه به روند مثبت و پیشرفت توافقات حاصله در چارچوب برجام ، شاهد گسترش بیش از پیش روابط تهران و سئول در تمامی زمینه ها باشیم.

وی همچنین آمادگی ایران را برای ایجاد مکانیسم گفت وگوهای حقوق بشری به منظور تقویت شناخت متقابل دو کشور و مکانیزم های حقوق بشری یکدیگر، اعلام کرد.

کیم هونگ کیون نیز با اشاره به حمایت همیشگی کشورش از مذاکرات ایران و گروه 1+5، ابراز اطمینان کرد همکاری های جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی بزودی در همه زمینه ها وارد مرحله جدیدی شود.

وی با استقبال از پیشنهاد عراقچی درباره گفتگوهای حقوق بشری، در خصوص حضور فعال شرکت های کره ای در ایران، ابراز امیدواری کرد شرایط بهتری برای سرمایه گذاری شرکت های کره ای در کشورمان فراهم گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین