کد خبر: ۳۱۹۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

اظهارات خضری درباره مگس سفید

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مگس سفید احتمال ابتلا به آلرژی و بیماری‌های خطرناک را به دنبال دارد گفت: مگس سفید حشره‌ای ریز است که می‌تواند وارد اعماق ریه شود و تمام بیماری‌های ویروسی و خارجی را منتقل کند، بنابراین باید نگاه ویژه، درست و قوی برای رفع این مشکل در مسوولان مربوطه به خصوص شهرداری و شورای شهر تهران وجود داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : رسول خضری در گفت‌وگو با ایسنا، به بررسی آفات و خطرات مگس سفید برای انسان پرداخت و گفت: هر نوع حشره‌ای عوارض و تبعاتی برای سلامتی انسان به دنبال خواهد داشت که اولین عارضه آلرژی است. این قاعده در مورد مگس سفید نیز صدق می‌کند و امکان ابتلا به آلرژی برای کسانی که در معرض مگس سفید قرار می‌گیرند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه در هوای آلوده تهران و با احتمال ابتلای مردم به تنگی نفس و آسم حشره‌ای همچون مگس سفید احتمال ابتلا به آلرژی را بیشتر می‌کند،‌ افزود: اگر هوای تهران پاک‌تر بود احتمال ابتلا به آلرژی خیلی کمتر بود حال که آلودگی هوا در پایتخت وجود دارد وجود چنین شرایطی ضرر بیشتری را به سلامتی انسان وارد می‌کند.

خضری با تاکید بر لزوم بررسی بیماری‌های احتمالی از مگس سفید به بدن انسان گفت: علاوه بر آلرژی این حشره می‌تواند ناقل بیماری‌های دیگر به خصوص بیماری‌های تنفسی باشد، مگس سفید حشره ریزی است که می‌تواند به راحتی وارد مجاری تنفسی شود و هر نوع بیماری در محیط و انواع قارچ را وارد بدن انسان کند.

وی در واکنش به اینکه دلیل هجوم مگس سفید به پایتخت استفاده بی رویه از سموم در باغات و مزارع اطراف تهران است گفت: با توجه به سابقه استفاده از سموم بیولوژیک در مزارع پیرانشهر برای نابودی حشره لارو جوانه‌خوار بلوط معتقدم که استفاده از سموم دلیلی برای هجوم مگس سفید به تهران نیست و عوامل دیگری همچون کاهش بارندگی تاثیر گذار بوده است.

نماینده پیرانشهر با بیان اینکه امسال در حوزه انتخابیه‌اش 90 هزار هکتار زمین سم‌پاشی شده است، گفت: ما این کار را با اعتبار 5 میلیاردی انجام دادیم حال اینکه حجم سم پاشی در تهران به این میزان نیست و تنها نیاز به شناسایی محدوده‌های در معرض هجوم مگس سفید و بعد از آن سم‌پاشی بیولوژیک است؛ سم‌پاشی که باید هر چه سریعتر انجام شود تا کل شهر پر از این حشره نشود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با تاکید بر اینکه کمیته محیط زیست و بهداشت شورای شهر باید ورود جدی‌تری به این موضوع داشته باشد، گفت: با توجه به حضور دکتر حافظی در شورای شهر تهران به عنوان فردی باسابقه فعالیت در وزارت بهداشت و حوزه سلامت انتظار می رود که اقدامات جدی‌تر برای رفع هر چه سریعتر این مشکل انجام شود و بیماری‌های مترتب به بدن انسان شناسایی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین