کد خبر: ۳۱۹۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

۱۱ پایگاه جعلی در فهرست سیاه وزارت علوم

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم: ۱۱پایگاه علمی و ۲۴۱ نشریه نامعتبر در فهرست سیاه وزارت علوم قرار گرفته اند.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم: ۱۱پایگاه علمی و ۲۴۱ نشریه نامعتبر در فهرست سیاه وزارت علوم قرار گرفته اند.

محسن شریفی  در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: تخلفات علمی به دو دسته تقسیم بندی می شود که بخش نخست آن ( دانشگاه ها ) در محدوده وزارت علوم و بخش دوم آن (موسساتی که اقدام به خرید و فروش پایان نامه ها و مقالات علمی می کنند) خارج از محدوده وزارت علوم است.

وی اضافه کرد: برای تخلفاتی که در محدوده وزارت علوم قرار گرفته اند ( پایان نامه ها و مقالات علمی ) اقدامات پیشگیرانه با تعیین بخشنامه ای صورت گرفته که در کمیته های مصادیق تخلفات علمی تعیین و این بخشنامه به دانشگاه ها ابلاغ شده است .

شریفی افزود: بخش دوم تخلفات علمی درصورتی مربوط به دانشجویان و استادان دانشگاهی است که با آگاهی اقدام به انجام دادن تخلفات علمی کرده اند که بر اساس این بخشنامه میزان تخلف آنها شناسایی و بر اساس مقررات تعیین شده با دانشجویان و استادان متخلف برخورد می شود.

شریفی گفت: هم اکنون از تخلفات صورت گرفته از استادان و دانشجویان به دلیل تنوع بالای تخلفات، آماری در دست نیست .

وی به میزان تخلفات نشریات که بخشی از تخلفات علمی محسوب می شود اشاره کرد و افزود: در بخش تخلفات نشریات علمی، 241 نشریه نامعتبر خارجی درطول یکسال و نیم و 11پایگاه جعلی شناسایی شده  که در فهرست سیاه وزارت علوم قرار گرفته اند.

شریفی درخصوص تخلفات نشریات داخلی گفت: نشریات داخلی در سال 93 بررسی و رتبه بندی شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین