کد خبر: ۳۱۹۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

فرهنگی‌های دانشگاه امام صادق(ع) علیه دیپلمات‌ها

آمار تایید نشده می‌گوید بیش از نود درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق با شیوه مدیران آن مخالف هستند و تفکری برخلاف تفکر حاکم بر این دانشگاه دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
 زمانی که سعید جلیلی و علی باقری با عنوان پر طمطراق دکتر در جمع نمایندگان مجلس می‌نشستند و دستاوردهای هسته‌ای ظریف و همکاران او را زیر سوال می‌بردند، این سوال پیش آمده بود که این افراد فارغ‌التحصیل کدام دانشگاه هستند که چنین نگاه متفاوتی به مسائل بین‌المللی دارند؟ ‌

به گزارش ایلنا،علی باقری دانش‌آموخته اقتصاد‌‌ همان دانشگاهی است که سعید جلیلی در آن علوم سیاسی خوانده است. رفاقت این دو نفر نیز از همین دانشگاه شکل گرفت و به قدری قوی شد که در انتخابات سال ۹۲ جز علی باقری هیچ‌کس خبر نداشت که سعید جلیلی نامزد انتخابات می‌شود.

حتی وقتی قرار شد سعید جلیلی از میان جمعی از مدیران ستادی احمدی‌نژاد و وزیران اخراج شده در جبهه پایداری یک نفر را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی منصوب کند، این علی باقری بود قرعه به نامش افتاد تا در کارزار انتخاباتی، در کنار سعید جلیلی باقی بماند.

محمدهادی زاهدی وفا، از مدیران وزارت نفت و فارغ‌التحصیل امام صادق نیز تدوین برنامه‌های اقتصادی جلیلی را برعهده گرفت و به این ترتیب اگر احمدی‌نژاد بنیان ستاد خود را روی اساتید دانشگاه علم و صنعت گذاشته بود، این وظیفه در ستاد جلیلی به عهده فارغ‌التحصیلان امام صادق سپرده شد.

دانشگاه امام صادق(ع) کجاست؟

دانشگاهی که قرار بود در زمان حکومت پهلوی، مدیر برای نظام تربیت کند و نام دانشگاه مدیریت برای آن انتخاب شده بود، بعد از انقلاب که آیت‌الله منتظری در هیات امنای این دانشگاه بود، با نام امام صادق(ع) تعریف جدیدی برای خود مشخص کرد اما بعد از حوادث دهه شصت که آیت‌الله منتظری از این سمت استعفا کرد، آیت‌الله مهدوی کنی تعریف جدیدی برای آن در نظر گرفت.

شاخه فرهنگی‌ها- شاخه دیپلمات‌ها

از میان فارغ‌التحصیلان امام صادق، جلیلی و باقری متحدان دیگری هم دارند که لباس دیپلماتیک ندارند و بیشتر چهره‌های فرهنگی محسوب می‌شوند. افرادی مثل سیدمحمد حسینی (وزیر ارشاد احمدی‌نژاد) عباس مقتدایی (نماینده کنونی مجلس) و فرید‌الدین حداد عادل و وحید جلیلی، مهدی فاطمی و مجید رفیعی (مدیران رسانه‌های اصولگرا) محمدباقر خرمشاد و غلامرضا خواجه سروی (مدیران ارشد وزارت علوم احمدی‌نژاد) حسین کرمی (قائم مقام معاونت صدا و سیما)، جهانگیر بیابانی (رئیس سابق شبکه آموزش سیما) نیز فارغ‌التحصیل این دانشگاه هستند که بیشتر از آنکه حامی سیاست خارجی تفکرات جلیلی باشند، حامی فرهنگی این تفکرات هستند.

هرچند بازوی رسانه‌ای یاران جلیلی را باید در جایی دیگر جست؛ جایی که پیمان جبلی از فارغ‌التحصیلان و متحدان جلیلی در دانشگاه امام صادق به عنوان معاونت سیاسی صداوسیما منصوب شد و با حضور او افرادی مثل وحید یامین‌پور و علی درستکار نیز امکان بیشتری برای حضور در صداوسیما پیدا کردند. رضا معین آبادی، سیداحمدسادات، ناجی چنانی، خسرو فریادرس، حسین رضی و.... از جمله فارغ‌التحصیلان امام صادق بودند که پیش از این در کنار پیمان جبلی در شبکه العالم حضور جدی داشتند.

نود درصد مخالف اصولگرایان

به گزارش ایلنا، یک آمار تایید نشده می‌گوید بیش از نود درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق با شیوه مدیران آن مخالف هستند و تفکری برخلاف تفکر حاکم بر این دانشگاه دارند. حجت‌الله ایوبی، حسام الدین آشنا، عبدالله رمضان‌زاده، مصطفی کواکبیان و مهرزاد دانش، از جمله فارغ‌التحصیلان امام صادق هستند که مشی اصولگرایی نداشتند. از سویی دیگر دانش‌آموختگان متمایل به اصلاحات، نه پست و مقامی در این برهه گرفتند و نه به رسانه‌ها راه پیدا کردند و نه امکاناتی داشتند که خود را مطرح کنند. وانگهی جمعیت انبوه فارغ‌التحصیلان موردنظر است که هرجا هستند خود را اصولگرا به مفهوم محافظه‌کار یا هوادار جناح راست نمی‌دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین