کد خبر: ۳۱۹۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

آلمان ترمز جریان مهاجران را کشید/ توافق شنگن زیر سوال رفت

آلمان کنترل مرزی خود را از روز یکشنبه دوباره اعمال کرده است؛ این تصمیم برای قدرتمندترین اقتصاد اروپا به این دلیل گرفته شد که این کشور نمی‌توانست ورود هر روزه هزاران پناهجو را اداره کند.
آفتاب‌‌نیوز : بر اساس توافق شنگن، کشورهای اروپایی نمی‌توانند به طور همیشگی مرزهای خود را ببندند و تنها به صورت موقت اجازه این کار را دارند.

 آلمان کنترل مرزی خود را از روز یکشنبه دوباره اعمال کرده است؛ این تصمیم برای قدرتمندترین اقتصاد اروپا به این دلیل گرفته شد که این کشور نمی‌توانست ورود هر روزه هزاران پناهجو را اداره کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک روز بعد از این که وزرای اتحادیه اروپا به طور عمیقی به بحران مهاجرت برخورد کردند و دچار اختلاف نظر شدند،‌ آژانس پناهندگان سازمان ملل به همه اعضای اتحادیه گفت که هر کدام سهمی در پذیرش برنامه بروکسل برای پناه دادن به مهاجران داشته باشند اما همچنان برخی از اعضا در برابر این کار مقاومت می‌کنند.

برلین اعلام کرده که اقدامهای موقت برای کنترل کردن مرزها ابتدا در جبهه‌های جنوبی اتریش شروع شده؛ جایی که با دستور هفته گذشته آنگلا مرکل برای باز کردن مرزهای آلمان به سوی مهاجران، پر از مهاجر شده است.

تومان د ماییزیر، وزیر کشور آلمان، گفته است که هدف این اقدامات، محدود کردن جریان فعلی مهاجران به داخل آلمان و بازگشت به دستورالعملهای قبلی است هنگامی که آنها وارد کشور شده‌اند.

مرزهای باز بین کشورهای اروپایی طبق قرارداد شنگن یکی از قسمتهای حیاتی پرو‌ژه اتحادیه اروپا است اما کنترلهایی می‌تواند تنها به طور موقت بر مرزهای ملی اعمال شود.

مدیر اجرایی کمیسیون اروپا در این باره گفته است: «حرکت آزاد مردم تحت مقررات شنگن نماد یکتای اتحاد اروپا است. با این حال، روی دیگر سکه این است که داخل مرزهای خود اتحاد را حفظ کنیم و با اتفاق آرا با بحران مهاجرت مواجه شویم.»

وزیران کشور 28 عضو اتحادیه اروپا در یک نشست اضطراری در روز دوشنبه، بر سر پیشنهادهای کمیسیون اروپا برای پناه دادن به 160 هزار پناهجو در داخل بلوک اروپا بحث خواهند کرد.

کمیسیون در یک بیانیه اعلام کرده است: «ما نیاز داریم که بی‌درنگ و همین حالا به یک پیشرفت درباره پیشنهاد کمیسیون اروپایی برسیم.» بیانیه کمیسیون در شرایطی منتشر شده است که ده‌ها هزار تن از مردم سوریه فرار کرده از جنگ و فقر این کشور به همراه مردمی از کشورهای خاورمیانه، آسیا و آفریقا، راه شمال اروپا را در پیش گرفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین