کد خبر: ۳۱۹۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

اتحادیه اروپا در تقسیم پناهجویان به نظر واحد نرسید

وزرای اتحادیه اروپا موفق نشدند بر سر طرح سهمیه‌بندی در تقسیم بار پناهجویان به اتفاق نظر برسند. در همین حال مجارستان اصلی‌ترین گذرگاه مهاجران به صربستان را بسته است و سایر کشورهای اروپایی نیز بازرسی مرزی شدید اعمال کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که منطقه 20 ساله گذرنامه آزاد شینگن رو به تعلیق است، اتریش و اسلواکی می‌گویند که روش آلمان را برای کنترل مرزی با هدف مقابله با موج مهاجران در پیش می‌گیرند. لهستان هم در نظر دارد تا گام‌های مشابهی را اتخاذ کند و در همین حال هلند می‌خواهد که گشت مرزی بیشتری مستقر کند.

مرز آلمان – اتریش به شدت شلوغ است و مهاجرانی در طرف مرز صربستان با مجارستان همچنان بلاتکلیف باقی‌ مانده‌اند که بدترین صحنه‌های هرج و مرج را از جنگ جهانی دوم رقم زده است. مجارستان از امروز (سه‌شنبه) مهاجران غیرقانونی را بازداشت می‌کند و پلیس نیز مناطقی از مرز این کشور با صربستان را که حصار ندارد، حصارکشی می‌کند و تدابیر امنیتی در آنجا شدت یافته است.

در بحبوحه مخالفت شدید کشورهای شرق اروپا، وزرای اتحادیه اروپا نتوانستند به توافق جامعی برای تقسیم 120 هزار پناهنده که عمدتا از مناطق جنگی سوریه و افغانستان گریخته‌اند، دست یابند. دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور مهاجران پس از نشست اضطراری در بروکسل گفت: نتوانستیم که به توافقی که می‌خواستیم، برسیم. امید داریم که در ماه اکتبر به چنین توافقی دست یابیم.

اما بحران پناهجویان سریعتر از آنکه اروپا بتواند عکس‌العمل نشان دهد، گسترده‌تر می‌شود. تاکنون بیش از 430 هزار تن از مدیترانه به سمت اروپا آمده‌اند و با گذشت 9 ماه از سال 2015، 2748 تن کشته شده‌اند و هر روز به تعداد آنها افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا، عفو بین‌الملل با انتقاد از ناکامی اتحادیه اروپا از اتخاذی تصمیمی کارآمد اعلام کرد: بار دیگر شاهد آن هستیم که اتحادیه اروپا از نشان دادن واکنش جامع به بحران جهانی پناهجویان باز مانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین