کد خبر: ۳۱۹۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

دختر ایرانی بازیکن برتر شطرنج قاره آسیا شد

فدراسیون شطرنج آسیا سارا خادم الشریعه شطرنج باز ایرانی و استاد بین المللی را به عنوان بازیکن دختر برتر این رشته در قاره کهن معرفی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : فدراسیون شطرنج آسیا در مراسمی از 23 نخبه شطرنج قاره کهن تجلیل کرد.

به گزارش ایرنا، خادم الشریعه مهر ماه سال 93 موفق به کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی دختران زیر 20 سال جهان در هندوستان شد که پیش از آن هیچ شطرنج باز ایرانی نتوانسته بود به این مقام دست یابد.

وی قرار است اواخر شهریور ماه در مراسمی که همزمان با کنگره فدراسیون جهانی شطرنج(فیده) درابوظبی امارات برگزار می شود شرکت و جایزه خود را دریافت کند.

همچنین یو یانگی و خانم هو یفان از چین به ترتیب به عنوان بازیکن سال و بانوی برتر شطرنج آسیا معرفی شدند.

لو شنگلی و لیو یان از چین نیز به ترتیب پسر برتر و بازیکن نوجوان پسر برتر سال شدند.

ویشال رامش بابو از هندوستان برنده مدال برنز زیر 14 سال جهان در شهر دوربان آفریقای جنوبی نیز به عنوان بازیکن نوجوان دخترشناخته شد.

کو فی لو دبیر فدراسیون چین تایپه نیز بهترین برگزار کننده سال در مسابقات مدارس آسیا در شهر تایچونگ چین تایپه معرفی شد.

همچنین فدراسیون شطرنج امارات متحده عربی هم به خاطر برگزاری مسابقات قهرمانی مردان و زنان آسیا در شهر شارجه به عنوان بهترین برگزار کننده سال این دوره از رقابت ها شناخته شد.

استاد بزرگ خو جون از چین به خاطر قهرمان کردن تیم چین در مسابقات المپیاد جهانی شطرنج مربی برگزیده سال شد و تیم برگزیده بانوان سال چین نیز به خاطر کسب مقام نایب قهرمانی المپیاد جهانی شطرنج این عنوان را کسب کرد.

استاد بزرگ رامش از هندوستان مربی نوجوانان برگزیده سال شد و فدراسیون شطرنج هندوستان نیز به خاطر کسب بیشترین تعداد موفقیت در مسابقات مختلف ملی و بین المللی فدراسیون برتر سال شد.

همچنین به خوزه سیلورینهو رییس فدراسیون شطرنج ماکائو ،محمد عبید قباش اماراتی نایب رییس پیشین فدراسیون جهانی شطرنج و شیخ محمد بن خلیفه آل ثانی از قطر نایب رییس پیشین فدراسیون جهانی شطرنج از آسیا و رییس پیشین فدراسیون شطرنج قطر مدال قهرمانی اهدا شد.

 پلاک یادبود افتخار نیز به فلورنسیو کامپومانس رییس پیشین فدراسیون جهانی شطرنج و دبیر وی لیم کوک آن از سنگاپور رسید. همچنین مدال بزرگداشت به کاستو آبوندو از فیلیپین به خاطر سه دهه خدمت به شطرنج در سمت های دبیری، مدیریت اجرایی، مسوول ریتینگ، مدیر کمیسیون مشاوران و نایب رییس پیشین فدراسیون شطرنج آسیا داده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین