کد خبر: ۳۱۹۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

عکس «تهمینه» روی لوازم‌التحریر رفت+تصاویر

پس از اکران انیمیشن «رستم و سهراب» عکس شخصیت‌های این فیلم روی لوازم‌التحریر نقش بسته شد تا در نبرد باشخصیت‌های غربی بستری برای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی باشد.
آفتاب‌‌نیوز : شهرستان بروجرد که طی سال‌های گذشته با برگزاری آئینی به‌عنوان پایتخت انیمیشن ایران معرفی شد و در این مدت آثار متنوع زیادی را در شبکه داخلی و برون‌مرزی اکران کرده است حال قدم بزرگ‌تری را برداشته و آن‌هم احیای روایت‌های شاهنامه برای کودکان ایران و جهان است تا برای نخستین بار پویانمایی رستم و سهراب در این شهر اکران شود.

به گزارش مهر، پس اکران این انیمیشن و استقبال کودکان ایرانی به‌ویژه در شهرستان بروجرد اولین شعبه فروشگاه زنجیره‌ای لوازم‌التحریر رستم و سهراب افتتاح شد تا بسترساز ترویج فرهنگ استفاده از لوازم‌التحریر ایرانی به‌جای شخصیت‌های نشات گرفته از فرهنگ غرب باشد.

انیمیشن رستم و سهراب توانست ذهن و دل کودکان را به خود جذب کند

 کیانوش دالوند انیمیشن‌ساز بروجردی و مدیرعامل شرکت آریا صنعت تخیل بروجرد در رابطه با چگونگی افتتاح اولین شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم‌التحریر رستم و سهراب اظهار داشت: مقدمه افتتاح این شعبه در بروجرد به‌طورقطع تولید پویانمایی رستم و سهراب بوده است.

لوازم التحریر رستم و سهراب

وی بابیان اینکه تولید انیمیشن رستم و سهراب کاری درشان فردوسی و شاهنامه بوده است، افزود: برای تولید انیمیشن رستم و سهراب زمان بسیار زیادی صرف شد تا بتوانیم وظیفه اصلی خود را انجام دهیم.

وی ادامه داد: با تلاشی خالصانه از سوی هنرمندان انیمیشن‌ساز این کار تولید شد که در ابعاد مختلف توانست ذهن و دل کودک ایرانی را به خود جذب کند.

دالوند تأکید کرد: انیمیشن‌هایی که به‌طور عمده هدفمند بوده‌اند و تبیین سبک زندگی ایرانی را برای کودک ایرانی هدف قرار داده از استقبال بسیار فراوانی برخوردار شده است.

وی بابیان اینکه انیمیشن رستم و سهراب با هزار و ۳۰۰ تیزر تلویزیونی و انعکاس آن در صدها سایت خبری توانست روزنه‌ای برای تولید انواع اقلام مصرفی کودک ایرانی با لوگوی رستم و سهراب باشد، افزود: با تولید موفق انیمیشن رستم و سهراب اندک‌اندک به این نتیجه رسیدیم که باید در راستای اهداف استراتژیک نظام شخصیت‌های ملی ایرانی را مطرح کنیم.

خواسته‌های کودکان ایرانی برای تولید عروسک‌های تهمینه، رستم و سهراب

مدیرعامل این شرکت انیمیشن بروجرد ادامه داد: احساس کردیم در این زمینه فضایی ایجادشده است که باید طبق تقاضای مردم به تولید محصولات جدید دست بزنیم.

لوازم التحریر رستم و سهراب

وی گفت: بارها تولید این‌گونه انیمیشن‌ها به دلیل ضعف کارشناسی و عدم شناخت از تقاضای مخاطب پیش از تولید با شکست مواجه شده است اما خوشبختانه انیمیشن رستم و سهراب توانست به‌خوبی جای خود را باز کند.

دالوند تصریح کرد: برای ایجاد انگیزه در تولید انیمیشن‌های خاص بازار باید ادبیات خاص خود را داشته باشد و همچنین بازار هم بر اساس سلیقه و خواست مشتری بچرخد که طی این سال‌ها اتفاق نیفتاده بود.

وی با اشاره به تولید انیمیشن رستم و سهراب و به دنبال آن خواسته‌های کودکان ایرانی مبنی بر استفاده از عروسک‌های تهمینه و رستم و سهراب، افزود: در حال حاضر با همکاری تولیدکنندگان صنف نوشت‌افزار ۵۲ قلم محصول نیز به اقلام قبلی تولیدشده اعم از لوازم‌التحریر، تزئینات اتاق کودک و ...اضافه‌شده است.

کودکان ایرانی مشتاق انیمیشن رستم و سهراب شده‌اند

وی بابیان اینکه از طریق فضای مجازی اقداماتی را در خصوص توزیع «دی وی دی» های رستم و سهراب داشته‌ایم، تأکید کرد: کودک ایرانی مشتاق دیدن «دی وی دی» رستم و سهراب است که لازم شد فروشگاهی تخصصی برای عرضه این محصولات داشته باشیم.

لوازم التحریر رستم و سهراب

دالوند بیان کرد: فروشگاه فعلی در بروجرد ناقص است چراکه هنوز اقلام و کالاهای موردنظر به دست ما نرسیده اما در سه روز پایانی هفته گذشته با استقبال خوبی روبرو بوده است.

وی افزود: امیدواریم پس از توزیع «دی وی دی» رستم و سهراب شاهد ایجاد نمایندگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم‌التحریر رستم و سهراب در سراسر کشور باشیم.

سریال رستم و سهراب به‌صورت «دی وی دی» عرضه می‌شود

مدیرعامل شرکت صنعت آریا تخیل بروجرد در ادامه با اشاره به دو اقدام اساسی پس از توزیع «دی وی دی» رستم و سهراب، گفت: تولید بازی رایانه‌ای رستم و سهراب به‌صورت «آفلاین» و «آنلاین» و تولید سریال داستانی رستم و سهراب که در حال حاضر به‌طورجدی در دستور کار قراردارد از اقدامات بزرگی است که امیدواریم در نیمه دوم سال ۹۵ نیز بتوانیم سریال رستم و سهراب را در قالب «دی وی دی» به کودک ایرانی عرضه کنیم.

لوازم التحریر رستم و سهراب

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود کودک ایرانی با این روش شخصیت‌های ملی چون رستم و سهراب را فراموش نکند، ادامه داد: تلاش می‌شود که کودک ایرانی با تمام شخصیت‌های سریال رستم و سهراب آشنا شده و بتواند با قهرمان‌های ملی ارتباط برقرار کنند.

لزوم تقویت فعالیت‌ها از سوی صداوسیما و شهرداری

دالوند تأکید کرد: اگر تمام مسئولان خواستار این هستند که تصاویر شخصیت‌های غربی از لوازم‌التحریرها پاک شود باید به این باور برسند که می‌توان با تولید انواع محصولات فرهنگی در قالب انیمیشن و ... به اهداف موردنظر در استفاده از شخصیت‌های ملی ایرانی توسط کودک ایرانی دست پیدا کنیم.

وی در پایان خواستار مشارکت هر چه بیشتر صداوسیمای کشور و سازمان فرهنگی هنری شهرداری شد که می‌توانند با انجام همکاری‌های لازم در حوزه تبلیغات گسترده آن‌هم به‌صورت غیرمستقیم و تولید سریال و انیمیشن در خصوص شخصیت‌های ملی ایرانی فعالیت دست‌اندرکاران این بخش را تقویت کرده تا با بازتاب تقاضاها در سطح جامعه به رشد و توسعه همه‌جانبه درزمینهٔ تولید اقلام ایرانی در بخش‌های مختلف برسیم.

لوازم التحریر رستم و سهراب

بنابراین گزارش اگرچه از دیرباز بروجرد یک نقطه کانونی در فرهنگ و هنر ایران‌زمین بوده اما انتخاب این شهرستان زیبا به‌عنوان پایتخت هنر- صنعت انیمیشن ایران شاید در نگاه اول و از دید کارشناسان این عرصه دستاوردی قابل‌توجه باشد.

در حال حاضر در شهرستان بروجرد چندین شرکت و موسسه ثبت‌شده و ثبت‌نشده در حال تولید انیمیشن هستند که تاکنون در این زمینه به موفقیت‌های قابل‌توجهی دست‌یافته‌اند.

تولیدات انیمیشن بروجرد علاوه بر موفقیت‌های جشنواره‌ای، چندین کشور جهان ازجمله ترکیه، هند، امارات، عراق، سوریه، لبنان، کویت، فلسطین، قطر و بحرین را درنوردیده و توجه ویژه کشورهایی چون فرانسه، آمریکا، کره و مالزی را نیز جلب کرده تا حدی که پیشنهادهای تولید مشترک و پیش‌خرید حقوق محصولات انیمیشن بروجرد، از طرف برخی از این کشورها ارائه‌شده است.

لوازم التحریر رستم و سهراب

در این راستا در آخرین افتخاری که در این زمینه نصیب بروجرد شد عقد قرارداد برای اکران جهانی انیمیشن «رستم و سهراب» در جشنواره کن بود که این انیمیشن حاصل تلاش براداران دالوند در بروجرد است.

این در حالی است که به گفته مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بیش از ۲۸ شرکت بزرگ توزیع انیمیشن دنیا در جشنواره کن خواستار خریداری امتیاز توزیع انیمیشن «رستم و سهراب» بودند که این امر حکایت از قابلیت‌های بروجرد در تولید انیمیشن در تراز جهانی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی دارد.

موفقیت اثر انیمیشن «رستم و سهراب» در حالی رخ می‌دهد که پیش‌ازاین نیز سریال انیمیشن دوبعدی آخرین فرستاده به سفارش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای شبکه آموزش به مدت ۷۷۰ دقیقه بود تولید شد که علاوه بر پخش در شبکه آموزش در بیش از ۲۰ کشور دنیا اکران شد.

 انیمیشن رستم و سهراب نیز داستان بسیار زیبا و ارزشمند از کتاب شاهنامه ابوالقاسم فردوسی است که به دو زبان انگلیسی و فارسی تولیدشده و قرار است مردم کشورهای دیگر جهان نیز تماشاگر این انیمیشن جذاب باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین