کد خبر: ۳۱۹۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

وزیر صنعت برای زنان کشور چه آرزویی کرد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدوارم ان شاء الله روزی باشد که نصف وزرا خانم باشند. دقتی که خانم ها دارند، ما نداریم
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا نعمت زاده که در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار سخن می گفت، افزود:‌ از 31 استان در یکی از استان ها مدیرکل صنعت استان را از خانم ها انتخاب کرده ایم که ارزیابی های ما نشان می دهد از بقیه مدیران َآقا موفق تر بوده است و ما از او راضی هستیم و کار خود را می کند.

وی گفت: در تهران نیز سه خانم مهندس را به عنوان مدیرکل انتخاب کرده ام که از کار آنها نیز راضی هستم.

به گزارش تسنیم، وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بعد از انقلاب در ادارات مختلف با خانمها همکار بودم و موردی نبوده است که به خانم ها اعتماد کنیم و کار بخواهیم و نتیجه مثبت نگیریم اما در آقایان این مورد را دیده ایم.دقتی که خانم ها دارند، ما نداریم.

وی خطاب به حاضران که بیشتر آنان را زنان تشکیل می دهند ، گفت:‌ شما می توانید چند کار همزمان را انجام دهید اما ما نمی توانیم و اگر بخواهیم قاطی می کنیم اما خانم ها اینطور نیستند به عنوان مثال در یک مجلس همه با هم حرف می زنند و همه هم می فهمند که طرف مقابلشان چه می گوید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کارآفرینی یک ضرورت برای اقتصاد مقاومتی است، افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی جمع بندی ده ها سیاست اقتصادی ، اجتماعی و علمی است که مقام معظم رهبری آنها را یک سال و نیم پیش به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کردند که خمیرمایه آن کارآفرینی است.

نعمت زاده با اشاره به اینکه در دوران پساتحریم خوشبختانه روابطمان با دنیا روز به روز بیشتر می شود ، گفت: دنیا دید ما از ابتدا صداقت داشتیم و گفتیم که از انرژی اتمی جز کاربرد غیرنظامی و انسانی هدفی نداریم و بالاخره به این رسیدند اما در دوران تحریم ها ما درمانده نشدیم و حتی اگر این موضوع به انجام نمی رسید کار خودمان را ادامه می دادیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش یکی از علل موفقیت کارآفرینی را ایجاد اعتماد در بین دیگران دانست و افزود: بدترین خلاف گویی این است که انسان به خودش خلاف بگوید مثلا نعمت زاده چیزی را بلد نیست و بگوید بلدم و برخی از ما متاسفانه این امراض را داریم که باید حل شود.

نعمت زاده گفت: کارشناس نباید بگوید نه بلکه باید راه کار پیدا کند. انتظار ما از زنان این است که خودشان کار ایجاد کنند.

وی با اشاره به موضوع مواد مخدر و مشکلات آن گفت: باید ببینیم به جای بگیر و ببند و حبس و اعدام که تاکنون نتیجه چندانی نداشته است این مرض اجتماعی را چطور درمان کنیم.

نعمت زاده افزود: در واقع کارآفرین کسی است که اول مشکلات را شناسایی و بعد برای هر مشکلی راهکار تازه ای ایجاد کند به عنوان مثال ما در پتروشیمی به بن بست های کاملی برخورد کردیم و در مواردی که همه می گفتند نمی شود ، کار را به دست گرفتیم و خوشبختانه با موفقیت بیرون آمدیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در معنای کارآفرین نیز گفت: کارآفرین یعنی کسی که آفریننده باشد همان صفتی که خداوند دارد و به انسان ودیعه داده است .

نعمت زاده گفت: در انسان ها ظرفیت های بسیار زیادی گنجانده شده است که باید بتوانند با استفاده از خلاقیت خود از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین