کد خبر: ۳۱۹۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

ثبت تصویر یوزپلنگ ایرانی روی دو هواپیمای مسافرتی

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی معراج از ثبت تصویر یوزپلنگ ایرانی روی دو هواپیمای مسافرتی این شرکت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی مهرآور در نشست خبری با بیان این مطلب تصریح کرد: از چند ماه قبل شرکت هواپیمایی معراج در راستای پیگیری اهداف خود در جهت حمایت از توسعه پایدار و حمایت از محیط زیست طرح نقش یوزپلنگ ایرانی بر روی هواپیماهای مسافرتی خود را پیگیری کرد.

وی ادامه داد:‌ در این راستا پس از انجام بررسی‌های لازم در هیات مدیره شرکت هواپیمایی معراج مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرد تا به این ترتیب فرایند اجرایی کار آغاز شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نهایی شدن کشیدن نقش یوزپلنگ ایرانی بر روی دو فروند هواپیمای مسافرتی این شرکت اظهار کرد: در حال حاضر دو هواپیمای ایرباس 320 و ایرباس 300-600 هواپیمایی معراج با استفاده از نقش یوزپلنگ ایرانی پرواز می‌کنند که عملیات پرواز آن‌ها از یکشنبه هفته جاری آغاز شده است.

مهرآور با بیان اینکه این طراحی برای نخستین بار در جهان اتفاق می‌افتد اظهار کرد: در طرح‌های گذشته ایرلاین‌ها خارجی با استفاده از طرح‌های موقت نسبت به نقاشی برخی از این نمادها اقدام کرده بودند که هواپیمایی معراج با این طرح جدید برای نخستین بار توانسته یک طرح دایمی را برای این موضوع تصویب کند.

وی درباره هزینه‌های صورت گرفته برای اجرای این برنامه نیز گفت:‌ در حال حاضر نمی‌توان برآورد دقیقی از این هزینه‌ها داشت زیرا هزینه کنار گذاشتن چند روزه دو هواپیما از فرایند پرواز نیاز به تخمین جدی دارد اما در حال حاضر هزینه‌ای که تنها برای رنگ‌آمیزی این هواپیما انجام شده قریب به 200 میلیون تومان برآورد می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه هواپیمایی معراج با میانگین سنی حدود 15 سال جوان‌ترین هواپیمایی ایران به حساب می آید اظهار کرد: در حال حاضر ما حدود 6 فروند هواپیمای مسافرتی فعال داریم که البته چند روز قبل یک فروند هواپیمای ایرباس 340 که مخصوص عملیات‌های پروازی ویژه و لوکس به حساب می‌آید نیز وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه دو ساله‌ای که در شرکت معراج وجود دارد ما قصد داریم 25 فروند هواپیمای جدید وارد کشور کنیم که با این امر با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی خواهد بود.

وی درباره میزان بدهی شرکت معراج به شرکت فرودگاه‌های کشور نیز تاکید کرد: شرکت معراج از ابتدا تمام حساب‌های خود را در مدت کوتاه تسویه کرده و ما می‌توانیم ادعا کنیم که به هیچ شرکت خارجی یا داخلی بدهکار نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت معراج هدف کلان خود را رقابت با ایرلاین‌های بین المللی فعال در این عرصه گذاشته و اعتقاد داریم با توجه به ظرفیت‌های موجود امکان این مساله در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین