کد خبر: ۳۱۹۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

سفر به ماسوله در جنوب غرب ایران+تصاویر

«مارین» با آب و هوای مطبوع و قدمتی چند هزار ساله مقصدی جذاب برای گردشگران است.
آفتاب‌‌نیوز : استان کهکیلویه و بویراحمد در جنوب غربی کشورمان تنها حدود 640 هزار نفر جمعیت دارد اما این استان کوچک تاریخچه‌ای بسیار غنی دارد. تا جایی که برخی محققان معتقدند که این استان مهد سلسله هخامنشیان و زادگاه بعضی از پادشاهان این سلسله بوده است.

سفر به ماسوله در جنوب غرب ایران

کهکیلویه و بویراحمد بیش از 200 جاذبه گردشگری دارد که تعداد زیادی از آن‌ها را جاذبه‌های طبیعی این استان کوهستانی و زیبای کشورمان تشکیل می‌دهند. روستای مارین از توابع شهرستان گچساران در جنوب غربی استان کهکیلویه و بویراحمد است که به دلیل آب و هوای مطبوع و خوشایند آن در بهار و پاییز و سبک معماری‌اش در میان مردم به «ماسوله» جنوب کشور شهرت پیدا کرده است.

سفر به ماسوله در جنوب غرب ایران

عبور رودخانه شاه بهرام از شمال شرق این روستا و قرار گرفتن مارین در دره و محصور شدن آن در ارتفاعات بلند جنگلی، منظره‌های طبیعی دل‌انگیز و طبیعتی بکر را به وجود آورده است. پوشش گیاهی منطقه شامل انواع گیاهان دارویی است و نیز جانوران و پرندگان وحشی متنوعی در محدوده روستای مارین زندگی می‌کنند.

سفر به ماسوله در جنوب غرب ایران

روستای مارین از نظر تاریخی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در دوره حکومت هخامنشیان، راه سلطنتی شوش به تخت جمشید و بیشاپور از هفت کیلومتری این روستا می‌گذشته و قلعه‌های راهبانی زیادی در این مسیر ساخته شده است.

سفر به ماسوله در جنوب غرب ایران

بقعه امامزاده بی‌بی حمیده خاتون (س) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) نیز از جمله جاذبه‌های مذهبی این روستا به شمار می‌آید.

از لحاظ سبک معماری، خانه‌های کاهگلی این روستا رو به جنوب ساخته شده و در احداث آن‌ها سنگ، گل، آجر و تیرهای چوبی به کار رفته است.

سفر به ماسوله در جنوب غرب ایران
ساکنان مارین، آداب و رسوم محلی خاص خود را دارند که مهم‌ترین آن‌ها مراسم «کوسه گلین» است. این مراسم در فصل زمستان به دلیل آب و هوای گرم و خشک در مارین و وقوع خشکسالی، توسط اهالی روستا به منظور طلب باران برگزار می‌شود.

سفر به ماسوله در جنوب غرب ایران
صنایع دستی و محصولات کشاورزی همانند بسیاری از دیگر نقاط کشورمان جز سوغات روستای مارین هم هستند اما «مغز بن» که پس از چند مرحله پختن میوه درخت کوهی بنه (پسته وحشی) به دست می‌آید، سوغات منحصر به فرد و ویژه این روستا است که خواص دارویی فراوانی دارد.

سفر به ماسوله در جنوب غرب ایران

«مارین» با آب و هوای بسیار مطبوعش بدون شک از خوش آب و هوا ترین مناطق ایران به شمار می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین