کد خبر: ۳۲۰۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰

قالیباف:تا پایان سال 95 تهران صاحب تراموا می شود

شهردار تهران با اشاره به مطالعات دقیق انجام شده در خصوص انتخاب تراموا (LRT) و مباحث فنی مرتبط با انتقال تکنولوژی این نوع حمل و نقل ریلی سبک برای پایتخت گفت: در صورت موافقت شورای شهر و تخصیص بودجه لازم، برخی مناطق شهر تهران تا پایان سال 95 صاحب تراموا می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :  محمدباقر قالیباف روز جمعه در حاشیه بازدید از شهر بوداپست در جمع خبرنگاران افزود: بلافاصله پس از بازگشت به تهران لایحه مرتبط با ایجاد زیرساخت های تراموا را تقدیم شورای اسلامی شهر تهران می کنم تا پیش از تصویب بودجه سال آینده شهرداری تهران در خصوص آن تصمیم گیری شود.

وی بوداپست را از شهرهای دارای تجربه موفق در زمینه استفاده از حمل و نقل ریلی سبک ذکر کرد و گفت: در مذاکراتم با مدیران شهری پایتخت مجارستان در ارتباط با مسایل فنی و هزینه های تمام شده تراموا بحث های خوبی انجام شد.

قالیباف با بیان اینکه گسترش حمل و نقل عمومی پاک یکی از دغدغه های جدی شهرداری تهران است تصریح کرد: بخش زیادی از این مهم با توسعه مترو و بخشی دیگر نیز با ایجاد و توسعه حمل و نقل ریلی سبک (ال ار تی) امکانپذیر است.

به گفته وی تراموا از منظر سازگاری با محیط زیست، ایمنی و نیز توریستی بودن برای تهران بسیار مناسب است.
شهردار تهران با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی سبک در جهان به عنوان یک تجربه موفق در حال استفاده است تاکید کرد: تهران به سه نوع حمل و نقل عمومی متمرکز شامل خطوط اتوبوسرانی (برقی و...) مترو و نیز تراموا نیاز دارد.
قالیباف با بیان اینکه مترو بیشترین تعداد مسافر درون شهری پایتخت را جابجا می کند گفت: باید مراکز اصلی شهر از جمله مناطق 11 و 12 که از جنبه میراث فرهنگی و توریستی برخوردار هستند و نیز با حجم بالای جابجایی مسافر مواجهند تحت پوشش تراموا قرار گیرند.

وی به برنامه های شهرداری تهران برای ساماندهی محدوده شهری تهران قدیم از جمله منطقه 12 اشاره و اظهار کرد: با توجه به توریستی بودن این مناطق و اینکه روزانه بیش از یک و نیم میلیون نفر در این محدوده تردد دارند سعی در گسترش پیاده راه سازی و نیز استفاده از تراموا در محدوده یادشده داریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در سایر مناطق پایتخت از جمله منطقه چهار و 22 نیز که از حجم نسبتا بالای مسافر برخوردارند و خطوط اتوبوسرانی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، دسترسی های تراموا بسیار راحت تر و مناسب تر خواهد بود.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران به دعوت شهردار بوداپست و به منظور آغاز فعالیت کمیته خواهرخواندگی تهران و بوداپست ظهر چهارشنبه وارد مجارستان شد.

شهردار تهران در بدو ورود به پایتخت مجارستان مورد استقبال رسمی ایشتوان تارلوش، شهردار بوداپست و سفیر ایران در مجارستان قرار گرفت.
دیدن از شرکت واترورتز بوداپست (شرکت آب و فاضلاب)، تصفیه خانه مرکزی این شرکت، مراکز حمل و نقل بوداپست، ملاقات با وزیر امور تجارت و امور خارجه مجارستان، رییس مجلس این کشور و دیدار از پروژه های فرهنگی پایتخت مجارستان از جمله برنامه های سفر سه روزه قالیباف به مجارستان است.

ایشتوان تارلوش شهردار بوداپست 14 اردیبهشت ماه سال جاری به مدت چهار روز به ایران سفر کرد که در جریان این سفر پیمان خواهرخواندگی تهران و بوداپست امضا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین