کد خبر: ۳۲۰۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

پهپاد زیرآبی +تصاویر

شرکت نوبنیان OpenROV در سان‌فرانسیسکو، پهپاد زیرآبی کاملا مونتاژشده را ارائه داده که می‌تواند در زیر آب حرکت کند.
آفتاب‌‌نیوز : این پهپاد که Trident ROV نام گرفته، دارای دو رانشگر در قسمت عقب است که نیروی محرکه سریع افقی را به آن می‌دهد؛ این پهپاد همچنین دارای نوعی رانشگر سوم در بخش میانی است که سامانه را در جهت عمودی حرکت می‌دهد.

Trident ROV دارای سرعت حداکثر دو متر در ثانیه است و می‌تواند به عمق حداکثر 100 متر برود.



این خودرو خودران همچنین می‌تواند در یک نقطه باقی مانده و با کمک دوربین ویدیویی اچ‌دی‌ که در بخش جلویی آن قرار گرفته و شش نورافکن ال‌ای‌دی، برای بررسی هدف مورب شود.

با این حال، امواج رادیویی به خوبی در داخل آب حرکت نمی‌کنند، از این رو پهپاد Trident ROV فیلم‌های بلادرنگ خود را با استفاده از یک کابل خنثی شناور موجود بر روی سطح آب مخابره کرده و دستوراتش را نیز از همین طریق دریافت می‌کند.



این در حالیست که کابل مذکور، عملکرد پهپاد را محدود نمی‌کند؛ کابلی که به همراه این پهپاد ارائه می‌شود دارای طول 25 سانتی‌متری است و خریدارانی که می‌خواهند پهپاد به عمق بیشتری برود می‌توانند کابل بزرگ‌تری برای آن تهیه کنند.

کاربران می‌توانند Trident ROV را کنترل و با استفاده از یک نرم‌افزار منبع باز، فیلم آن را بر روی لپ‌تاپ یا تلفن همراه مشاهده کنند. این برنامه به همراه ارائه کنترل از راه دور بلادرنگ می‌تواند برای مجاب‌کردن Trident ROV به جستجو یک ناحیه موردنظر به کار رود.

با یک بار شارژکردن بسته باتری LiFePO4 پهپاد می‌توان تا سه ساعت از آن استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، بهای این پهپاد 1199 دلار اعلام شده و احتمالا در ماه نوامبر عرضه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین